En lille guide til forandringskommunikation

En af de vigtigste opgaver for ledelsen, når der implementeres større forandringer i organisationen, er kommunikationen til medarbejderne. Det kræver, at ledelsen har gjort sig nogle klare overvejelser, når forandringerne skal implementeres.

Her er fire overordnede råd til god forandringskommunikation:

1. Inddrag medarbejderne
Der skal skabes dialog med medarbejderne, og de skal i størst muligt omfang inddrages i beslutningsprocesserne, så hele virksomheden føler sig klar til forandringerne.

2. Vis resultater
Vis medarbejderne, hvad forandringerne kan betyde for virksomheden. Det er med til at motivere medarbejderne og få dem til at forstå nødvendigheden af forandringerne.

3. Vær positiv
Ledelsen skal udstråle optimisme i forhold til forandringerne.

4. Brug flere kommunikationskanaler
Kommunikationen skal ikke blot foregå via et opslag i kantinen; alle kommunikationskanaler skal bruges for at få en succesfuld forandringsproces.

Tag på kursus i forandringsledelse:
Forandringsledelse og forandringskommunikation
Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
om kommunikation GRATIS!
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.