Vil I gerne blive bedre til at kommunikere klart, positivt, effektfuldt og anerkendende? Så er dette kursus i assertiv kommunikation (assertion) det helt rette for jeres virksomhed. Kurset giver medarbejderne større personlig power samtidig med, at I styrker jeres relationer til andre. I får desuden testet hver jeres personlige kommunikationsstil og konfliktstil.
Assertiv kommunikation giver jer større succes
Begrebet assertion og assertiv kommunikation handler om at kommunikere med et dobbeltmål for øje: For det første skal I respektere jer selv, både som personer og organisation, så I opnår den nødvendige power til at sætte jer igennem. For det andet skal I samtidig respektere og lytte til andre i kommunikationen. Fordi assertiv kommunikation er klar, positiv og anerkendende kommunikation, kan den hjælpe jer til at skabe bedre relationer og få større succes, både over for hinanden og for kunder.
Assertionstræning skaber resultater på bundlinjen
Mestrer jeres medarbejdere assertiv kommunikation, vil de gavnlige effekter sprede sig som ringe i vandet gennem organisationen. Kunder, der bliver mødt med positiv kommunikation, kommer igen. Ledere, der kommunikerer assertivt, får lettere deres medarbejdere med sig. Og medarbejdere, der kommunikerer assertivt indbyrdes, kan lettere udfolde deres fulde potentiale i en konstruktiv hverdag. Og det er noget, der skaber resultater – helt nede på bundlinjen.
Få testet jeres egen kommunikation!
På kurset lærer I at kommunikere hensigtsmæssigt og effektivt med forskellige persontyper. Desuden får hver deltager mulighed for at teste sit eget kommunikationsmønster, og hver deltager finder ud af, hvordan assertion virker bedst for lige præcis dem. I laver i løbet af kurset en test, der viser hver enkelts personlige kommunikationsstil og konfliktstil. Efter kurset kommer I alle således hjem med en masse nye indsigter og teknikker, som I kan implementere direkte i organisationen.
Læs mere om kursusprogrammet
Programmet for kursets første dag
Konflikter, pressede situationer og selvkontrol
- Du bliver klogere på, hvad kommunikation er og på kommunikationstrekantens aspekter.
- Hjernens alarmsystem – altid på vagt! Vi arbejder med hjernens opbygning, hvorfor konflikter opstår, konflikttrappen og din personlige konfliktstil.
- Assertion – vejen til resultater og gode relationer. Vi gennemgår 4 konkrete måder at håndtere pres på med udgangspunkt i refleksionsøvelser. Derudover får du testet din egen personlige stil.
- Hvordan beroliger man sig selv i en presset situation? Lær at sætte anker og få styr på dine følelser, selv i de mest pressede situationer.
Programmet for kursets anden dag
Støttende feedback, aktiv lytning og nonverbal kommunikation
- Vi stiller skarpt på værdier og deres betydning i vores liv. Her får du afklaret dine egne værdier
- Selvværdets betydning for at kunne være ligeværdig i mødet med andre. Øvelse i vejen til et grundlæggende godt og værdifuldt samarbejde med andre.
- Vi arbejdermed verbal assertion og assertivefeedback-modeller.
- Bliv en aktiv lytter! Vi fokuserer på cirkulær spørgeteknik, fokus og nærvær.
- Vi får forståelse for kropssprogets betydning i kommunikation, og hvordan vi kan bevare et positivt fokus
Hvem bør deltage på dette kursus?
Alle mennesker, der vil forbedre deres hverdag og videreudvikle deres kommunikationskompetencer, kan bruge værktøjerne. Gennem assertiv kommunikation skaber man også positive resultater på bundlinjen. Kurset er altså både for medarbejdere, mellemledere og topledere.
Underviser
Jette er en dedikeret og erfaren underviser og konsulent inden for kommunikation, coaching, kundeservice, salg og personlig udvikling.
Gennem de sidste mange år har hun arbejdet som konsulent og underviser med fokus på udvikling af virksomheder, teams og enkeltpersoner. Hun er oprindeligt udlært inden for detailbranchen og har videreuddannet sig inden for coaching, ledelse, pædagogik og didaktik. Hun er desuden certificeret life og business coach og certificeret i profilværktøjerne DiSC og Garuda.
Jette er en meget nærværende og passioneret underviser, som brænder for at skabe udvikling og formidle viden, værktøjer og indsigter til andre - på en måde, der skaber mening og værdi for den enkelte.
Nadia er en yderst kompetent og passioneret underviser. Hun har mere end 15 år erfaring med undervisning i kommunikation og personlig udvikling i offentlige og private virksomheder og organisationer.
Nadia er oprindeligt uddannet skuespiller og har efterfølgende videreuddannet sig inden for coaching, procesledelse, mindfulness og kommunikativ psykoterapi. Hun er desuden også DiSC-certificeret og har en certificering i Mindfulness-Based Strengths Practice fra VIA institute of Character.
Hun brænder for at coache, undervise og motivere mennesker til at udvikle deres potentiale – og til at optimere deres kommunikation med andre mennesker. Og hun er en engageret underviser, der varierer sin undervisning, så den nye viden og værktøjerne kommer godt ind under huden.
Tilmeld dig, og få en gratis miniguide
Når du tilmelder dig dette kursus i assertiv kommunikation, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.