Corporate storytelling

som strategisk værktøj

Kurset er en grundig indføring i corporate storytelling. I lærer at bruge virksomhedens historier i markedsføring, i intern kommunikation og som strategisk ledelsesværktøj. Undervejs er der fokus på jeres udfordringer og behov i arbejdsmæssig sammenhæng.

 

 

 

 

Det lærer I på dette kursus:

  • At spotte og indsamle gode historier i organisationen
  • At forstå de mange fordele og muligheder i historiefortælling
  • At vælge den mest optimale strategi i arbejdet med corporate storytelling
  • Hvordan gode historier indvirker på medarbejdere, kunder, samarbejdspartnere og borgere. 

 

skal vi skræddersy et kursus til jer? Hele forløbet kan tilpasses efter jeres behov. Kontakt os og hør om mulighederne!
Varighed Kurset afholdes over én kursusdag i jeres lokaler eller i et af vores konferencecentre.
Tag en snak med Christel
70 278 279
Hvad koster det? Download som pdf
Kurset kan også afholdes hos jer – se mere her
Scroll down

Effektiv formidling af organisationens værdier

Corporate storytelling er et effektivt værktøj til at formidle organisationens kerneværdier til medarbejderne, kunderne og offentligheden generelt. Gode historier kan nemlig noget helt unikt. De skaber lydhørhed og forståelse. De flytter følelser og holdninger. Og de kan gøre komplekse pointer, fx visioner og mål, helt enkle og ligetil.   

Corporate storytelling er god markedsføring

Reklamekampagner tager hårdt på budgettet og har ofte ikke den ønskede effekt. Med en godt planlagt og veludført historiestrategi gør man medierne interesserede i at skrive om organisationen. De gode historier om organisationen og arbejdspladsen har stor brandingværdi og vil tiltrække flere kunder og dygtige medarbejdere. 

Historiefortælling som strategisk ledelsesværktøj

Corporate storytelling er en konstruktiv måde at motivere medarbejdere og at skabe en fælles identitetsfølelse. Historierne har deres udspring i organisationens rødder. Det giver en ægthed og giver medarbejderne en følelse af at være del af noget særligt. Historiefortælling kan formidle organisationens mission og visioner, men den kan også bruges i det helt daglige ledelsesarbejde. 

Corporate storytelling er et håndværk, alle kan lære

Vi fortæller historier hele tiden, og vi tænker sjældent over det. Historier er en naturlig del af det sociale spil mellem mennesker. Når vi bruger historierne i strategisk og forretningsmæssig sammenhæng kræver det imidlertid en bevidsthed og nogle præcise værktøjer. Kurset er derfor praktisk anlagt, og der er masser af konkrete værktøjer. Corporate storytelling er nemlig et håndværk; men det er et håndværk, som alle kan lære.

Hvem bør deltage på kurset?

Kurset er for arbejdspladser, der arbejder med at formidle værdier, mål og strategiske budskaber, eller bare ønsker at udforske det enorme potentiale der ligger i corporate storytelling som middel til forbedring af arbejdsmiljø.

Underviseren tager ansvar for jeres læring!

For AROS KURSER handler alting om at skabe en positiv forandring for jer! Vi spørger derfor ind til jeres behov og forudsætninger inden kurset. Og underviseren hjælper jer til at overføre den nye viden og de nye færdigheder til jeres dagligdag efter kurset. 

 

Tilmeld jer, og få en gratis miniguide!

Når I tilmelder jer dette kursus i corporate storytelling, sender vi jer vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får I enkle tips til, hvordan I får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle jeres fremtidige kurser.

Har I et spørgsmål?

Ring på tlf. 70 278 279, eller send dit spørgsmål til undervisning@aroskurser.dk

Udfyld formularen, og få et estimat på prisen.
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Kursus/Uddannelse Corporate storytelling

    1 Jeg vil gerne modtage et gratis eksemplar af e-bogen "99+1 tips, tricks og hemmeligheder,
    der vil ændre din kommunikation", samt tilmeldes nyhedsbrevet, hvor jeg vil få yderligere gode råd.