Lederkursus i medarbejdersamtaler

Det kræver sin leder at mestre den brede vifte af nødvendige samtaletyper, deriblandt også den svære samtale. Dette kursus giver jer redskaberne til at håndtere de forskellige typer af samtaler på bedste vis, så I kan blive en fuldt kompetent leder.

At være en god leder kræver, at I mestrer en række forskellige samtaletyper – en ofte negligeret kompetence, fordi lederen fejlagtigt tror, at det er nemt at holde medarbejdersamtaler. På dette kursus vil I komme igennem alle de vigtigste former for samtalesituationer – heriblandt den svære samtale. Vi udvikler jeres kompetencer i forhold til at planlægge, gennemføre og følge op på forskellige typer af samtaler, bl.a. MUS. 

 

 

Det får I med hjem fra dette kursus:

  • En udvidelse af jeres værktøjskasse
  • Et overblik over samtaletyperne – og viden om hvornår I skal bruge dem
  • Dispositioner til forskellige samtaletyper
  • Viden om egne foretrukne lederstile – og inspiration til at bruge dem klogt
  • Større sikkerhed i forhold til at gennemføre og følge op på samtalerne
  • Feedback på egne cases – så du kan komme videre.

 

skal vi skræddersy et kursus til jer? Hele forløbet kan tilpasses efter jeres behov. Kontakt os og hør om mulighederne!
Varighed Kurset afholdes som internt kursus i jeres lokaler. Længden og udgangspunktet skræddersyes efter jeres behov. Deltagerantallet er op til jer.
Tag en snak med Christel
70 278 279
Hvad koster det? Download som pdf
Kurset kan også afholdes hos jer – se mere her
Scroll down

Planlæg samtalen og sæt et mål

Ved at lede gennem relation og dialog har man som leder en særlig mulighed for at sikre balancen mellem trivsel og effektivitet. Det forudsætter, at man har styr på sin værktøjskasse og ved, hvilken slags samtale man inviterer til, og hvad man vil opnå med den. Og slutteligt kan gennemføre den med overskud. Med andre ord handler det om forberedelse og struktur, så du kan skabe fokus og retning. Det lærer du på dette kursus.

Klar kommunikation er en god lederevne

Professionelle samtaler handler ofte om følsomme emner, og vi viger uden om at tale om det og væver i stedet rundt om emnet. Eller vi undgår måske helt samtalen. Det kan kræve mod både at tage samtalen og at være tydelig over for medarbejderen. Det mod skal en dygtig leder have. Vi træner disse kompetencer i løbet af kurset.

Vi træner flere samtaletyper

Kurset er tilrettelagt, så I får overblik over de forskellige samtaletyper, bl.a. MUS. I bliver trænet i at gennemføre samtalerne på en konstruktiv og løsningsorienteret måde. I må være forberedt på både et højt aktivitetsniveau og at bidrage med egne cases. 

Læs mere om kursusprogrammet

Programmet for kursets første dag

  • Få kontrol over samtalen. Vi lærer om basal kommunikation og faldgruber i dialogen.
  • Vi træner anerkendende og korrigerende feedback ud fra både teori og øvelser.
  • Det er dit ansvar, som leder, at lede samtalen. Få konkrete råd til, hvordan du opnår en ligeværdig samtale med et asymmetrisk ansvar. ​
  • Bliv klædt på til MUS-samtalen! Vi arbejder med dialogens faldgruber og de mulige vinklinger af samtalen.​
  • Motivation: En indre psykisk proces. Du lærer, hvordan du motiverer dine medarbejdere ud fra Maslows behovshierarki og Herzbergs motivationsfaktorer.

Programmet for kursets anden dag

  • Lær at sige nej på den gode måde. At sige nej handler om at finde den gyldne middelvej. Her arbejder vi med hjernens tre funktioner.​
  • Følelsesmæssige reaktioner på spil. Bliv klogere på de mulige måder, som dine medarbejdere kan reagere på gennem ROK-modellen.​
  • Den svære besked. Forberedelse er essentielt, når du skal videregive en svær besked. Få konkrete råd til forberedelsen.
  • Den løsningsfokuserede samtale. Vi afprøver de nye værktøjer gennem case-træning med feedback fra en observatør.
Hvem bør deltage på dette kursus?

Dette kursus i MUS og andre medarbejdersamtaler henvender sig til ledere på alle niveauer med medarbejderkontakt, og som gerne vil blive bedre rustet til at lede forskellige typer af medarbejdersamtaler.

 

 

Underviseren tager ansvar for din læring!

For AROS KURSER handler alting om at skabe en positiv forandring for dig! Vi spørger derfor ind til jeres behov og forudsætninger inden kurset. Og underviseren hjælper jer til at overføre den nye viden og de nye færdigheder til jeres dagligdag efter kurset. 

Tilmeld jer, og få en gratis miniguide!

Når I tilmelder jer dette lederkursus i medarbejdersamtaler, sender vi jer vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan I får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle jeres fremtidige kurser.

Udfyld formularen, og få et estimat på prisen.
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Kursus/Uddannelse Lederkursus i medarbejdersamtaler

    1 Jeg vil gerne modtage et gratis eksemplar af e-bogen "99+1 tips, tricks og hemmeligheder,
    der vil ændre din kommunikation", samt tilmeldes nyhedsbrevet, hvor jeg vil få yderligere gode råd.

    Nu kan du godt begynde at glæde dig til at blive meget klogere!

    Du vil senere i dag eller den næste hverdag få en mail fra en af vores kursussekretærer med alt det, du har brug for at vide.

    Tag en kollega med – og få selv endnu større udbytte!

    Hvis du tager en kollega med, får I begge en rabat (og du får en god sparringspartner, når du kommer tilbage fra kurset). I kan se rabatten i kursusbeskrivelsen (hvor du tilmeldte dig). Ved tilmelding skal din kollega blot gøre opmærksom på, at du også deltager. Så får I begge rabatten.

    Har du spørgsmål?

    Så henvend dig i chatten nede til højre, send en mail til info@arosbusinessacademy.dk eller ring til os på tlf. 70 278 279.

    Vi ser frem til at møde dig

    Aros
    Din besked er blevet sendt.

    Vi bestræber ps på at svare så hurtigt som muligt.

    Har du yderligere spørgsmål er du også velkommen til at ringe til os på 70 278 279

    Aros
    Hent materiale
    ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    Kursus/Uddannelse Lederkursus i medarbejdersamtaler
    [cf7lead cf7_id='780' debug='false' fields='Company=|First Name=|Last Name=user-name|Email=user-email|Phone=|Title=title|Course name=source|Description=|URL source=url_source']

    Aros

    En fantastisk god og kompetent underviser. Hun spurgte ind til hvad jeg gerne ville blive bedre til og tilrettelagde undervisningen derefter

    Pia Holm

    Kyndig, professionel og behagelig underviser. Jeg fik i den grad opdateret min viden på en professionel og meget kyndig facon.

    Lajla Dam

    97,9%
    af alle kursister

    af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

    Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
    om kommunikation GRATIS!
    ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.