De 7 bedste grunde til at tage marketinguddannelsen:
1. Du får 6 intensive undervisningdage (over 6 måneder) på nogle af landets bedste konferencesteder
2. Du bliver undervist af 4 førende eksperter, der er toneangivende inden for marketingbranchen
3. Du bliver fuldt opdateret på den nyeste viden og de nyeste metoder og værktøjer inden for marketing
4. Du lærer at arbejde langt mere stategisk med jeres marketing
5. Du får det forkromede overblik, der gør dig i stand til at se muligheder for at forbedre marketingarbejdet på din arbejdsplads
6. Du får tildelt en studiegruppe under uddannelsen og får desuden en bogpakke til en værdi af 2.500 kr.
7. Og endelig: Du bliver en langt mere værdifuld medarbejder, og du får papir på dine nye kompetencer
Før vores marketinguddannelse så dagens lys, kunne man som ambitiøs og passioneret marketingmedarbejder gå to veje for at styrke sin viden og færdigheder inden for markedsføring: Man kunne vælge helt korte kurser om specifikke emner. Eller man kunne vælge en bredere akademiuddannelse eller diplomuddannelse, men over 1-2 år. “Mini MBA i Marketing Management” placerer sig midt imellem disse muligheder: Den behandler marketingfeltet bredt og giver dig det, du skal vide for at styrke dit marketingarbejde, men på blot 6 måneder, hvor du har tid til at passe dit almindelige arbejde samtidig.
Hverdagen i en marketingafdeling er ofte præget af skarpe deadlines og eksekvering af nye kampagner, og der er sjældent tid og plads til at stoppe op og gå i helikopterperspektiv på marketingarbejdet. “Mini MBA i Marketing Management” giver dig mulighed for at gå et spadestik dybere i dit arbejde med marketing. Du præsenteres for en masse ny teori. Du får indblik i, hvad andre gør. Du får andres blik på det, du selv gør. Og vi støtter dig i at bruge al din nye viden og dine nye perspektiver på at styrke jeres marketingstrategier og marketingkampagner.
“Mini MBA i Marketing Management” er bygget op over 6 moduler med i alt 6 undervisningsdage. Udover undervisningsdagene mødes du med en studiegruppe fem gange under forløbet og arbejder i studiegruppen videre med, hvordan du kan integrere dét, du har lært på det foregående modul, i din egen praksis. Der er desuden cirka 1.800 siders læsning, du skal omkring gennem de fseks måneder, uddannelsen strækker sig over. Marketinguddannelsen afsluttes med en kort skriftlig eksamen (6 sider), der tager udgangpunkt i din egen praksis.
Vi slår tonen an med at sætte virksomhedens brand-position i en større kontekst, hvor markedspositionen ses som udgangspunkt for en lang række afhængigheder i den moderne organisation. Vi vil se på brands som værende blandt virksomhedens vigtigste strategiske aktiver og dermed blandt de primære kilder til konkurrencemæssig fordel og vækst, herunder hvordan man bør se brandets strategi mere helhedsorienteret og tværfunktionelt. For at lykkes er det afgørende hvordan positionen udleves igennem positionerende handlinger og kommunikation til både kunder, medarbejdere, ejere og samfund.
Temaer, vi behandler på marketinguddannelsens første modul:
Underviser: Morten Kjær, CEO hos NoA Consulting.
Der har i mange år været fokus på, at marketing skal kunne eksekveres ”full-funnel” – helt fra det strategiske til det taktiske niveau. Denne disciplin er ikke blevet mindre vigtig med dagens stærkt fragmenterede mediebillede. På marketinguddannelsens modul 2 behandler vi, hvordan man får skabt en god sammenhæng mellem det strategiske og det operationelle marketingarbejde.
Ofte hører man om ‘The Art and Science of marketing’. På resten af uddannelsen arbejder vi primært med ‘the science of marketing’, men på modul 2 arbejder vi også med ‘the art of marketing’, eller kunsten at skabe et stærkt kreativt udtryk. Så hvordan skriver man en god briefing? Hvordan omdanner man sin strategi til et stykke marketing, der rører os, og som vi kan huske og påskønner? Da det danske brand-landskab er kendetegnet ved mange udfordrere og få markedsledere, vil vi også se på, hvordan man som brand kan eksekvere en ‘Challenger brandstrategi’.
Temaer, vi behandler på marketinguddannelsens andet modul:
Underviser: Morten Kjær, CEO hos NoA Consulting.
Som marketingprofessionel skal du selvsagt kunne forstå tidsånden, de største trends og ikke mindst kunders adfærd og købsadfærd. Men hvordan tegner du mest effektivt et billede af eksisterende og mulige nye kunder? Hvordan sikrer du dig, at I målretter jeres markedsføring de rette målgrupper? Hvordan rammer du plet i tidens trends og tone? Og hvilke værktøjer kan hjælpe dig i arbejdet?
Temaer, vi behandler på marketinguddannelsens tredje modul:
Underviser: Louise Byg Kongsholm, CEO hos pej gruppen, scandinavian trend institute
Vi er i en tid, hvor konkurrencesituationen er mere intens end nogensinde, og hvor der er et stort udskilningsløb i gang. Men det er også en tid, hvor potentialet aldrig har været større, hvis man prioriterer rigtigt. Vinderne er uden tvivl de virksomheder, som forstår at omstille sig og bruge digitaliseringen, som en katalysator for vækst. På modul 4 arbejder vi med, hvordan man vinder kampen om de digitale markedsandele, og hvad det kræver at være konkurrencedygtig i nutidens marked. Du får en strategisk indflyvning til, hvordan I får succes med jeres digitale investeringer, og hvad I skal være særligt opmærksomme på i processen.
Temaer, vi behandler på marketinguddannelsens fjerde modul:
Underviser: Mads Jensen, CEO hos MadeAbout Consulting.
På modul 5 anlægger vi en praktisk og handlingsorienteret vinkel på at tage produkter eller services til markedet. En nøglefaktor i dette omhandler skalérbarhed og kerneprocesser, så I ikke får bygget unødvendig kompleksitet undervejs. Samtidig dykker vi nærmere ned i, hvordan I løbende kan bygge på jeres effekt i markedet i takt med, at omsætningen øges.
Temaer, vi behandler på marketinguddannelsens femte modul:
Underviser: Mads Jensen, CEO hos MadeAbout Consulting.
Modul 6 belyser de generelle spørgsmål om medieplanlægning og balancen mellem optimering af kortsigtet salg og langsigtet profitabel vækst. Vi vil belyse tilgange til effektivitet, ROMI, og hvordan man opsætter de rigtige kommunikations-, medie- og kanalmæssige succeskriterier for at kunne følge op på sin medieanvendelse og marketinginvestering.
Temaer, vi behandler på marketinguddannelsens sjette modul:
Underviser: Arnt Gustafsson, leder af “Strategy & Analysis” hos Mindshare Danmark.
Hvis du selv skal betale for marketinguddannelsen og er ansat et sted, kan du muligvis benytte Bruttolønsordningen. Den reducerer din samlede udgift (og koster ikke din arbejdsgiver noget). Ring til os på tlf. 70 278 279 eller skriv til info@arosbusinessacademy.dk for at høre mere om ordningen.
Uddannelsen er for dig, der allerede arbejder med marketing, men gerne vil arbejde endnu mere professionelt og strategisk med emnet. Du er for eksempel ansat som marketingmedarbejder, marketingassistent, brand manager, digital marketing specialist eller marketingchef.
Det er ingen formelle adgangskrav til “Mini MBA i Marketing Management”.
Du kommer et spadestik dybere ift. marketing og får udfordret din vanetænkning og antagelser i forbindelse med dit marketingarbejde.
Du bliver undervist af nogle af landets førende marketingeksperter, der sikrer, at du får et mærkbart kompetenceløft, du kan trække på gennem resten af din karriere.
Du styrker din værdi for arbejdspladsen markant, idet du bliver i stand til at gennemføre mere komplekse og professionelle marketingkampagner.
Din arbejdsplads får en stærk ressource, der kan træffe strategiske marketingbeslutninger baseret på solid teoretisk viden og praktisk know-how.
Din arbejdsplads får en medarbejder, der kan gennemskue komplekse marketingmæssige problemstillinger og finde de bedste løsninger.
Med stærkere marketingkampagner får din arbejdsplads mulighed for at styrke sit brand (og dermed bundlinjen).
af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.