Singletasking

En genvej til mindre stress
Det er populært at sige, man er god til at multitaske – jo flere ting man har gang i på én gang, jo bedre. I moderne arbejdsliv betyder multitasking, at man læser e-mails samtidigt med, at man taler i telefon. Eller at vi har en masse sider på nettet åbne på én gang, samtidig med at vi skriver en rapport. Og selvfølgelig mens Skype eller Messenger også er åben.

Gør én ting ad gangen!
Måske vil du få en mere effektiv dag, hvis du gik over til singletasking. Singletasking vil sige, at du beskæftiger dig med én ting ad gangen – og gør den ene ting færdig, før du kaster dig over en ny opgave.

Multitasking er spild af tid
Ved multitasking udsætter du din hjerne for en masse hurtige skift, hvor du hver gang skal omstille den. Det betyder, at der går tid tabt i omstillingsprocessen. Du skal desuden skabe dig et nyt overblik over den opgave, du var i gang med. Så når du tror, at du sparer tid på at lave flere ting på én gang, er der i virkeligheden en masse spildtid.

Singletasking - en mere behagelig arbejdsform
Ud over at spare tid ved at singletaske, bliver du også mindre stresset ved at koncentrere dig om en enkelt opgave ad gangen. Arbejdsprocessen bliver mere behagelig, når du ikke lader dig distrahere af andre ting.

E-mail Time Management
På vores kursus i E-mail Time Management lærer du gode e-mail vaner, hvor vi råder kursisterne til at læse e-mails på definerede tidspunkter. Dette vil bidrage til at reducere stress.

Få styr på din indbakke og dine mail-vaner
Et 3-timers-kursus, der vil give dig mindre stress og større jobglæde:
E-mail Time Management
Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
om kommunikation GRATIS!
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.