E-mail database

Det kan betale sig at opbygge en database med e-mails på eksisterende og mulige kunder. Fordelene er mange:

  • en let og effektiv vej til dialog
  • opbygning af loyalitet
  • mulighed for mersalg til eksisterende kunder
  • mulighed for nysalg til nye kunder
  • øget viden om kundeprofiler via digitale spørgeskemaer
 

Tip til opbygning af en e-mail database:

Hvis virksomheden har et digitalt nyhedsbrev, som man fx. kan tilmelde sig via hjemmesiden, kan du hurtigt få opbygget en interessant database. Her er nogle gode tip til hvordan:

  • Det skal kunne ses tydeligt på forsiden, men gerne på andre sider også
  • Brug et ikon/grafik til at illustrere nyhedsrbevet. Ikoner øger generelt klikrater
  • Undgå en lang tilmeldingsformular, som kræver tid at udfylde. Du kan altid senere få mere viden om personen ved at udsende et digitalt nyhedsbrev
  • Tænk nyhedsbrev ind i alle aktiviteter. Hver gang virksomheden laver en kampagne, skal der være mulighed for at tilmelde sig nyhedsbrevet.

Du behøver ikke være journalist- eller kommunikationsuddannet for at kunne skrive et godt nyhedsbrev. Vil du gerne have gode råd og vejledning, kan du tilmelde dig vores spændende kursus i at skrive gode nyhedsbreve.


Læs mere om kurset i at skrive gode nyhedsbreve:   

God e-mail kommunikation

En spændende kursusdag, hvor du lærer at lave nyhedsbreve, der virker!

Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
om kommunikation GRATIS!
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.