En lille guide til effektiv PR

Virksomhedens - eller kommunens - kommunikation i det offentlige rum skal være klar og have nyhedsværdi, for at virksomheden kan opnå en god presseomtale. PR skal ses som et led i den overordnede markedsføringsstrategi.


Her er tre overordnede råd til god PR:  

1. Bestem jeres målgruppe! Hvem er jeres målgruppe, og hvilke medier benytter de? Hvordan tænker jeres målgruppe, og hvad kan få dem til at reagere? 
 

2. Skab en god historie! En god historie er med til at fange mediernes og målgruppens opmærksomhed. Dette er med til at sikre virksomhedens tilstedeværelse i rampelyset. 

 

3. Hold budskabet klart! Det er vigtigt, at der både er et tydeligt budskab og en tydelig afsender. Modtageren må ikke være i tvivl om afsenderens mål.  

 

Tag på kursus i medietræning:

Kurser i kommunikation og medietræning

Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
om kommunikation GRATIS!
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.