En lille guide til forandringskommunikation

En af de vigtigste opgaver for ledelsen, når der implementeres større forandringer i organisationen, er kommunikationen til medarbejderne. Det kræver, at ledelsen har gjort sig nogle klare overvejelser, når forandringerne skal implementeres.


Her er fire overordnede råd til god forandringskommunikation: 
 

1. Inddrag medarbejderne

Der skal skabes dialog med medarbejderne, og de skal i det omfang, det er muligt, inddrages i beslutningsprocesserne, så hele virksomheden føler sig klar til forandringerne.  

 

2. Vis resultater

Vis medarbejderne, hvad forandringerne kan betyde for virksomheden. Det er med til at motivere medarbejderne og få dem til at forstå nødvendigheden af forandringerne. 

 

3. Vær positiv

Ledelsen skal udstråle optimisme i forhold til forandringerne.

 

4. Brug flere kommunikationskanaler

Kommunikationen skal ikke blot foregå via et opslag i kantinen; alle kommunikationskanaler skal bruges for at få en succesfuld forandringsproces.

 

Tag på kursus i forandringsledelse:

Forandringsledelse og forandringskommunikation

Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
om kommunikation GRATIS!
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.