Anti-håndbog i mediefiasko

- sådan får du en krise til at eskalere!

Igen og igen ser man, hvordan dét, der startede som en lille uskyldig sag, udvikler sig som en vind over oceanet og ender som en voldsom orkan i medierne. Tilsyneladende bliver selv store virksomheder, kommuner og organisationer taget på sengen, ude af stand til at lukke, ja ikke en gang begrænse, sagen. Måske fordi de har gjort det forkerte hjemmearbejde.


8 veje til en mediestorm Her giver vi dig 8 gode tip* til en sikker mediefiasko:
1. Vær tavs, fraværende og undvigende
2. Sig: Ingen kommentarer!
3. Kom med systematiske dementier
4. Kom med "beroligende" erklæringer
5. Udvis fuldstændig mangel på ydmyghed
6. Flyt ansvaret over på andre
7. Lad være med at informere om noget
8. Sæt spørgsmålstegn ved dem, der informerer


Få styr på krisekommunikationen
Tag et kursus over 3 dage og bliv godt klædt på, inden krisen opstår.

Læs mere her: Konflikthåndtering og samarbejde

*) Kilde: Patrick Lagadec : Ruptures créatrices (2000)

Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
om kommunikation GRATIS!
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.