Bliv projektleder på 6 intensive dage! Vi har skruet et program sammen, hvor du får alle de bedste værktøjer til at STYRE og LEDE dine projekter sikkert i mål. Og hele projektlederuddannelsen får du for kun 19.750 kr. ekskl. moms.
Lidt af det du får på denne uddannelse:
Vores undervisere har kørt et hav af projekter i det virkelige liv. De ved derfor, hvad der virker i praksis, og hvilke værktøjer der er essentielle for, at du kan lykkes. Sammen med dem har vi skruet denne projektlederuddannelse sammen, så du ikke behøver at bruge mere tid end nødvendigt på at blive en knivskarp projektleder. Læs mere om de 6 moduler længere nede på siden.
Projektlederuddannelsen slutter med en skriftlig opgave på max 6 sider. Ønsker du ikke at tage eksamen, får du et diplom på, at du har gennemført Den Intensive Projektlederuddannelse (DIPLU) fra Aros Business Academy. Og hvis du har ambitioner om en international anerkendt certificering, ruster Den Intensive Projektlederuddannelse (DIPLU) dig også til at tage en IPMA Certificering på niveau D!
Den Intensive Projektlederuddannelsen (DIPLU) ser selvfølgelig godt ud på dit CV og din LinkedIn-profil. Men det skal helst ikke være derfor, du tager uddannelsen. Uddannelsen handler ikke om at komme til at se bedre ud, men om rent faktisk at blive en bedre version af sig selv i rollen som projektleder. Et valg som både du, dit team og din arbejdsgiver vil blive glade for.
Dårligt ledede projekter koster hvert år danske virksomheder og skatteydere milliarder af kroner! Nogle af projekterne bliver startet på et forkert grundlag. Nogle af projekterne mangler styring og overskrider budgetterne, uden nogen opdager det. Andre af projekterne er sammensat af et forkert team. Og rigtig, rigtig mange af projekterne kuldsejler, fordi projektlederen ikke træder i karakter som leder, og hverken formår at motivere, sætte grænser, sikre overholdelse af deadlines eller videreformidle selve visionerne med projektet.
Alle disse faldgruber lærer vi dig at styre uden om på projektlederuddannelsen.
Undervisningen på de seks moduler er opbygget omkring opgaveløsning, casearbejde og øvelser, og den er designet til at udfordre dig mest muligt i rollen som projektleder. I løbet af projektlederuddannelsen går vi benhårdt til din rolle som projektleder, og du får derved trænet din lederadfærd og facilitatorrolle, så du ved, hvad det vil sige at skabe samarbejde, succes og målbevidsthed under pres.
For at ruste dig bedst muligt som projektleder, vil en del af kursusdagene være formet omkring et projekt, der kræver skarpe projektlederkompetencer og snarrådighed at få sikkert i land. På den måde får du indblik i projektarbejdets underliggende strukturer fra første parket, så du virkelig opnår fuld forståelse for avanceret projektstyring.
På den måde bliver du en stærk frontfigur for den fremtidige projektledelse i din organisation!
Forståelsen for teamdynamikker og projektarbejdsformen er essentielle indsigter, som projektlederen skal koble for sikre samarbejde og effektivitet i projektet. På uddannelsen etablerer vi projektgrupper der, allerede fra dag 1, skal løse opgaver sammen med henblik på at forstå udfordringer og styrker ved det at arbejde sammen om en projektopgave.
Dygtig ledelse af mennesker er helt afgørende for succesen i projekter. Ledelse af et projekt omfatter ikke kun styring, excel-ark og planer. Ledelse er det, der skal til, for at projektprocessen bliver interessant, motiverende og rar at deltage i. Når alt andet glipper, er det kun ledelsesmæssig fokus, der kan bringe projektet i mål!
Hvad er det, projektet skal levere? Hvad er det, en eventuel kunde vil have? Hvorfor har chefen etableret projektet? Målfokus og krav til projektet er det, vi starter med – for det er dér, vi skal slutte. At evne at opstille klare mål og skabe retning i projektet er alfa og omega for projektgruppens odds for at nå succesfulde resultater.
Økonomi er ofte det styrende element i projektarbejdet – og skal styres og håndteres ligesom interessenter og kommunikation! Projektets budget er et vilkår, der skal inkluderes i planer og mål, og som kan bruges til at måle projektets fremdrift. Økonomien kan sættes under pres fra udefrakommende hændelser, som risikostyring burde tage hånd om. Risikostyring i projektarbejdet er af stor betydning for projektlederens handlemuligheder og risici og skal derfor identificeres og behandles – lige som interessenterne og projektets økonomiske vilkår.
Planen for projektets udførelse er altafgørende for succes i opgaven. Planen handler dog langt mere om planlægningsprocessen, som skaber indsigt, ejerskab og sammenhængskraft i projektet. Det skal styres og ledes, og det skal faciliteres over for gruppen. Planen for projektets udførelse er af skrøbelig karakter og vil hurtigt skulle ændres efter opstart – derfor er det vigtigt at have sin projektgruppe involveret i hele planlægningsarbejdet.
Kommunikationsarbejdet i projektprocessen er limen, der får det hele til at hænge sammen. Og god kommunikation skaber robusthed til at modstå spændinger og udefrakommende pres. Fokuseret kommunikation er også føling med interessenternes behov og forventninger og vil til stadighed sikre klarhed om mål og retning – så projektet kan afsluttes med et godt resultat.
Eksamenen på projektlederuddannelsen er skriftlig. Det vil være en opgave på max 6 sider, som handler om dine egne projekter og din egen rolle som projektleder. Hvis du ønsker det, kan du fravælge eksamen og få et diplom på, at du har deltaget på Den Intensive Projektlederuddannelse (DIPLU). Tager du eksamen og består, får du i stedet et underskrevet eksamensbevis.
Forud for hver af projektlederuddannelsens seks undervisningsdage skal du læse en del af pensum.
Pensum på projektlederuddannelsen er på dansk og består udelukkende af bøger og artikler af velrespekterede forfattere. Pensum og materiale indgår i prisen for projektlederuddannelsen.
For os handler Den Intensive Projektlederuddannelse (DIPLU) om, at du får et reelt kompetenceløft. Og et nøgleelement i dette er, at du får konkret træning. Derfor har vi lagt øvelser ind mellem alle undervisningsdagene. Øvelserne handler alle om at relatere teorien og de nye værktøjer til dig som projektleder (eller kommende projektleder) og til din arbejdsplads – så du og din arbejdsgiver får fuldt udbytte af din projektlederuddannelse.
Projektlederuddannelsen henvender sig til alle brancher og alle typer af projekter. Du kan arbejde i offentlige eller private virksomheder og være:
For AROS KURSER handler alting om at skabe en positiv forandring for dig! Vi spørger derfor ind til dine behov og forudsætninger inden kurset. Og underviseren hjælper dig til at overføre den nye viden og de nye færdigheder til din dagligdag efter kurset.
Når du tilmelder dig dette kursus i præsentationsteknik, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.
Som virksomhed kan I bestille en skræddersyet projektlederuddannelse med fokus på jeres medarbejdere, jeres organisation og jeres specifikke behov. Ring til uddannelseschef Anders Rosenlund og hør mere: Tlf. 70 278 279 eller læs mere lige her.
Du kommer hele vejen rundt om projektlederens arbejdsopgaver og udfordringer på vores intensive projektlederuddannelse.
Du bliver ekspert i avancerede projektstyringsmodeller og lærer at mestre værktøjerne, så du selv kan implementere dem i dit daglige arbejde.
Du bliver trænet specifikt i teamledelse og lærer at arbejde konkret med dine lederkompetencer, så du kan anvende dem proaktivt i din rolle som projektleder og facilitator.
Din arbejdsplads får en professionel projektleder, der sikrer, at alle projekter bliver styret sikkert og effektivt fra A til B.
Din arbejdsplads får en leder, der er trænet i håndgribelige og relevante problemstillinger og ved, hvordan man udfylder projektlederens rolle i selv de sværeste situationer. Dette vil kunne mærkes direkte på bundlinjen.
Din nye viden om effektiv projektledelse vil optimere arbejdsmiljøet øjeblikkeligt og forhindre kuldsejlede projekter og interne stridigheder.
af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.