Tag på kursus i konflikthåndtering og samarbejde, og lær, både hvordan du håndterer konflikter, men også hvordan du vender dem til noget konstruktivt. Til glæde for både dig, dine kolleger og jeres fælles trivsel på arbejdspladsen.
På dette kursus lærer du:
Du har højst sandsynligt et temmelig anstrengt forhold til konflikter. Forståeligt nok. Vi har alle sammen oplevet, hvad en konflikt kan gøre ved samarbejde og arbejdsprocesser. Men på dette kursus i konflikthåndtering lærer du, hvordan du tager tyren ved hornene og enten forebygger eller udreder en konflikt.
En stor del af at kende en konflikt, handler også om at kende sig selv. Derfor kommer kurset til at tage udgangspunkt i dig og din kommunikations- og konfliktstil. På kurset modtager du en test, der kortlægger netop disse, og arbejder videre med dem på kurset. På den måde bliver du klogere på, hvordan du selv bidrager til konflikten, og hvad du kan gøre anderledes, for bedre at håndtere konflikten.
Det er vigtigt for os, at du allerede dagen efter kurset kan komme i gang med at bruge din nye viden og værktøjer. Derfor har kurset i konflikthåndtering en praktisk tilgang, hvor der veksles mellem undervisning, dialog, gruppeøvelser, coaching og individuelle refleksionsøvelser.
Dette kursus i konflikthåndtering og samarbejde er for alle, uanset branche og stilling, som ønsker at blive bedre til at tackle hverdagens konflikter på arbejdspladsen, uanset om det er som medarbejder, leder eller HR-konsulent.
Som virksomhed kan I bestille en særligt tilpasset udgave af kurset med fokus på jeres medarbejdere, jeres organisation og jeres specifikke behov. Du kan læse mere her
Du lærer at få din modpart til at forstå dine budskaber samtidig med, at du bliver bedre til at forstå og fordøje andres. Dermed mestrer du de to vigtigste redskaber inden for konflikthåndtering og kan derfor optrappe en konflikt med det samme i stedet for at udskyde den.
Du bliver bevidst om din rolle i konflikten. Bevidstheden omkring, hvordan du agerer og reagerer i en konflikt, vil hjælpe dig til at skabe kontrol i situationen, så du ved præcist, hvad du skal gøre når konflikten rammer.
Du vil kunne bruge din nye viden om konflikthåndtering i alle aspekter af dit liv. Både på arbejdspladsen, men også i hjemmet og når du færdes i det offentlige rum. Konflikter kan opstå alle steder, og det bliver du klar til at håndtere.
Din arbejdsplads får stor gavn af din evne til at nedtrappe konflikter gennem konstruktiv tilkendegivelse af dine meninger. Den evne vil du kunne bruge ikke kun i samarbejdet med dine kollegaer, men også i relationen med kunder og interessenter.
Konflikter og stridigheder på arbejdspladsen er kæmpe effektivitetsdræbere. Med din nye viden inden for konflikthåndtering vil din arbejdsplads drage stor fordel af dine konfliktløsende egenskaber, og den praktiske tilgang på kurset gør, at du vil være i stand til også at lære din nye viden fra dig med det samme.
En konfliktfri arbejdsplads er en gladere arbejdsplads, og et godt arbejdsmiljø er nøglen til tilfredse og glade medarbejdere. Et bedre arbejdsmiljø vil have en direkte effekt på sygefravær og arbejdsmoral og dermed en direkte effekt på bundlinjen.
af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.