Konflikthåndtering og samarbejde

Bliv god til at håndtere konflikter – og få mere glæde og succes i dit arbejdsliv

Tag på kursus i konflikthåndtering og samarbejde, og lær, både hvordan du håndterer konflikter, men også hvordan du vender dem til noget konstruktivt. Til glæde for både dig, dine kolleger og jeres fælles trivsel på arbejdspladsen.

 

 

På dette kursus lærer du:

  • at kommunikere svære budskaber
  • at sig til og fra over for dine kolleger
  • at håndtere konflikter når de opstår
  • at forebygge konflikter
  • at bruge konflikten konstruktivt
  • at skabe et bedre samarbejde på arbejdspladsen
  • … og dermed opleve meget større arbejdsglæde.

 

Næste kursusstart Se alle datoer 25. November 2020, Aarhus 14. December 2020, København
Varighed 2 dage
Tilmeld dig Download som pdf
Driller det? Ring til os på 70 278 279
Scroll down

Bliv fortrolig med konflikten

Du har højst sandsynligt et temmelig anstrengt forhold til konflikter. Forståeligt nok. Vi har alle sammen oplevet, hvad en konflikt kan gøre ved samarbejde og arbejdsprocesser. Men på dette kursus i konflikthåndtering lærer du, hvordan du tager tyren ved hornene og enten forebygger eller udreder en konflikt.

…Men også med dig selv

En stor del af at kende en konflikt, handler også om at kende sig selv. Derfor kommer kurset til at tage udgangspunkt i dig og din kommunikations- og konfliktstil. På kurset modtager du en test, der kortlægger netop disse, og arbejder videre med dem på kurset. På den måde bliver du klogere på, hvordan du selv bidrager til konflikten, og hvad du kan gøre anderledes, for bedre at håndtere konflikten.

Masser af praktiske øvelser

Det er vigtigt for os, at du allerede dagen efter kurset kan komme i gang med at bruge din nye viden og værktøjer. Derfor har kurset i konflikthåndtering en praktisk tilgang, hvor der veksles mellem undervisning, dialog, gruppeøvelser, coaching og individuelle refleksionsøvelser.

Læs mere om kursusprogrammet

Dag 1 – Konfliktforståelse​

  • Vi starter dagen ud med at lære om kommunikation og konflikter. Du vil få konkrete værktøjer til, hvordan du håndterer konflikter i opløbet.
  • Hvad sker der i hjernen under en konflikt, og hvordan håndterer du dit forsvar?
  • Refleksionsøvelse: Aktuelle konflikter på din arbejdsplads.
  • Vi gennemgår konflikttrappen og optrappende kommunikation.
  • Hvad er din egen rolle i konflikter? Her tester vi din kommunikationsstil.

Dag 2 – Konfliktløsning​

  • Nedtrapning af konflikter​ – Vær støttende i din kommunikation og bliv på din egen banehalvdel.
  • Assertiv kommunikation​: Vi træner hvordan man kommunikerer klart, tydeligt og anerkendende.
  • Sådan er du anerkendende og nærværende i samtalen. Vi sætter fokus på aktiv lytning.
  • Vi arbejder med nonverbal kommunikation. Her vil du lære om, hvordan kropssproget kan påvirke dine præstationer og ikke mindst andres opfattelse af dig.
  • Vi slutter dagen med at tale om arbejdsglæde og trivsel med udgangspunkt i forskning fra positiv psykologi.
Hvem bør deltage på dette kursus?

Dette kursus i konflikthåndtering og samarbejde er for alle, uanset branche og stilling, som ønsker at blive bedre til at tackle hverdagens konflikter på arbejdspladsen, uanset om det er som medarbejder, leder eller HR-konsulent.

Underviser
Jette Se profil
Jette er en dedikeret og erfaren underviser og konsulent inden for kommunikation, coaching, kundeservice, salg og personlig udvikling.

Gennem de sidste mange år har hun arbejdet som konsulent og underviser med fokus på udvikling af virksomheder, teams og enkeltpersoner. Hun er oprindeligt udlært inden for detailbranchen og har videreuddannet sig inden for coaching, ledelse, pædagogik og didaktik. Hun er desuden certificeret life og business coach og certificeret i profilværktøjerne DiSC og Garuda.

Jette er en meget nærværende og passioneret underviser, som brænder for at skabe udvikling og formidle viden, værktøjer og indsigter til andre - på en måde, der skaber mening og værdi for den enkelte.
Nadia Se profil
Nadia er en yderst kompetent og passioneret underviser. Hun har mere end 15 år erfaring med undervisning i kommunikation og personlig udvikling i offentlige og private virksomheder og organisationer.

Nadia er oprindeligt uddannet skuespiller og har efterfølgende videreuddannet sig inden for coaching, procesledelse, mindfulness og kommunikativ psykoterapi. Hun er desuden også DiSC-certificeret.

Hun brænder for at coache, undervise og motivere mennesker til at udvikle deres potentiale – og til at optimere deres kommunikation med andre mennesker. Og hun er en engageret underviser, der varierer sin undervisning, så den nye viden og værktøjerne kommer godt ind under huden.
Bestil et skræddersyet kursus til jer!

Som virksomhed kan I bestille en særligt tilpasset udgave af kurset med fokus på jeres medarbejdere, jeres organisation og jeres specifikke behov. Du kan læse mere her eller ringe på tlf. 70 278 279.

 

Lær at håndtere konflikter

På dette kursus i konflikthåndtering lærer du at undgå konflikter og tackle dem, hvis de skulle opstå i din hverdag. På kurset får du praktiske værktøjer og konkreter metoder, der gør dig i stand til at forudse konflikten, allerede inden den opstår.

 

Kurset giver dig:

  • Indsigt i hvorfor og hvordan konflikter opstår
  • Overblik over konfliktens forløb
  • Værktøjerne til at forebygge og håndtere konflikter
  • Styrkede kommunikative færdigheder
  • Større personlig gennemslagskraft
  • Indsigt i de forskellige typer af adfærdsmønstre i konflikten
  • Bevidsthed om din rolle i konflikten
  • Teknikker til at undgå at blive styret af dine følelser under konflikter.

 

Undgå frustration og splid

Det kan være vanskeligt at arbejde sammen med andre mennesker. De frustrerende konflikter er tidsrøvere og efterlader frustration, ineffektivitet og irritation. Du kommer aldrig til at kunne undgå disse personer i din hverdag, men du kan styrke din evne til at håndtere dem konstruktivt, så se ikke dræner dig for energi og ødelægger dit gode humør.

 

Dette kursus i konflikthåndtering henvender sig til personer, der ønsker at undgå problemer og frustrationer på arbejdspladsen. På kurset får du konkrete metoder og redskaber til at tackle de konflikter, der kan opstå i mødet med andre.

 

Få personlig træning og feedback!

Konflikter er energidræbende for alle parter. De skaber dårlig stemning, både mens de ligger og ulmer og når de bryder ud, men i høj grad også bagefter, når du skal finde en god måde at omgås dem, der var involveret i konflikten.

 

Dette kursus i konflikthåndtering henvender sig til dig, der ønsker at blive bedre til at forebygge og håndtere de konflikter. Kurset er tilrettelagt, så du kommer i dybden med både kommunikationen og psykologien bag konflikthåndtering. På kurset får du både personlig træning og feedback i de mange øvelser, der er undervejs.

 

Du bliver klogere på:

  • Konfliktens grundelementer
  • Stemmens og kropssprogets betydning for kommunikationens udfald
  • Personlighedstyper og reaktionsmønstre
  • Personlig gennemslagskraft
  • Konfliktoptrappende adfærd
  • Effektiv konflikthåndtering
  • Samarbejde

 

Hvem henvender kurset sig til?

Dette kursus i konflikthåndtering henvender sig til dig, der ønsker at forbedre din kommunikative færdigheder, så du bliver bedre rustet til at undgå at fremtidige konflikter eskalerer. Desuden ønsker du at være klædt godt på til at håndtere de konflikter, der ikke kan undgås på en arbejdsplads.

Medarbejderens udbytte
1

Du lærer at få din modpart til at forstå dine budskaber samtidig med, at du bliver bedre til at forstå og fordøje andres. Dermed mestrer du de to vigtigste redskaber inden for konflikthåndtering og kan derfor optrappe en konflikt med det samme i stedet for at udskyde den.

2

Du bliver bevidst om din rolle i konflikten. Bevidstheden omkring, hvordan du agerer og reagerer i en konflikt, vil hjælpe dig til at skabe kontrol i situationen, så du ved præcist, hvad du skal gøre når konflikten rammer.

3

Du vil kunne bruge din nye viden om konflikthåndtering i alle aspekter af dit liv. Både på arbejdspladsen, men også i hjemmet og når du færdes i det offentlige rum. Konflikter kan opstå alle steder, og det bliver du klar til at håndtere.

Arbejdsgiverens udbytte
1

Din arbejdsplads får stor gavn af din evne til at nedtrappe konflikter gennem konstruktiv tilkendegivelse af dine meninger. Den evne vil du kunne bruge ikke kun i samarbejdet med dine kollegaer, men også i relationen med kunder og interessenter.

2

Konflikter og stridigheder på arbejdspladsen er kæmpe effektivitetsdræbere. Med din nye viden inden for konflikthåndtering vil din arbejdsplads drage stor fordel af dine konfliktløsende egenskaber, og den praktiske tilgang på kurset gør, at du vil være i stand til også at lære din nye viden fra dig med det samme.

3

En konfliktfri arbejdsplads er en gladere arbejdsplads, og et godt arbejdsmiljø er nøglen til tilfredse og glade medarbejdere. Et bedre arbejdsmiljø vil have en direkte effekt på sygefravær og arbejdsmoral og dermed en direkte effekt på bundlinjen.

Næste kursusstart

Vælg den dato & by der passer dig bedst
Aarhus 25. Nov 2020 - 26. Nov 2020
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
9.00-16.00
København 14. Dec 2020 - 15. Dec 2020
Aros Konference, København
9.00-16.00
Aarhus 03. Feb 2021 - 04. Feb 2021
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
9.00-16.00
København 15. Mar 2021 - 16. Mar 2021
Aros Konference, København
9.00-16.00
Aarhus 27. Apr 2021 - 28. Apr 2021
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
9.00-16.00
København 07. Jun 2021 - 08. Jun 2021
Aros Konference, København
9.00-16.00
Aarhus 09. Jun 2021 - 10. Jun 2021
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
9.00-16.00
København 22. Sep 2021 - 23. Sep 2021
Aros Konference, København
9.00-16.00
Aarhus 29. Sep 2021 - 30. Sep 2021
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
9.00-16.00
Swipe og se datoer ( 8 flere)
Tilmelding Konflikthåndtering og samarbejde
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Kursus/Uddannelse Konflikthåndtering og samarbejde
Sted & Datoer
Jeg vil gerne modtage et gratis eksemplar af e-bogen "99+1 tips, tricks og hemmeligheder,
der vil ændre din kommunikation", samt tilmeldes nyhedsbrevet, hvor jeg vil få yderligere gode råd.

Nu kan du godt begynde at glæde dig til at blive meget klogere!

Du vil senere i dag eller den næste hverdag få en mail fra en af vores kursussekretærer med alt det, du har brug for at vide.

Tag en kollega med – og få selv endnu større udbytte!

Hvis du tager en kollega med, får I begge en rabat (og du får en god sparringspartner, når du kommer tilbage fra kurset). I kan se rabatten i kursusbeskrivelsen (hvor du tilmeldte dig). Ved tilmelding skal din kollega blot gøre opmærksom på, at du også deltager. Så får I begge rabatten.

Har du spørgsmål?

Så henvend dig i chatten nede til højre, send en mail til info@arosbusinessacademy.dk eller ring til os på tlf. 70 278 279.

Vi ser frem til at møde dig

Aros
Tilmeldingbekræftelse
................................................................................................
Din besked er blevet sendt.

Vi bestræber ps på at svare så hurtigt som muligt.

Har du yderligere spørgsmål er du også velkommen til at ringe til os på 70 278 279

Aros
Hent materiale
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Kursus/Uddannelse Konflikthåndtering og samarbejde
[cf7lead cf7_id='780' debug='false' fields='Company=|First Name=|Last Name=user-name|Email=user-email|Phone=|Title=title|Course name=source|Description=|URL source=url_source']

Aros

Jeg har lært så meget, at jeg næsten ikke ved hvor jeg skal starte. Jeg har virkelig fået åbnet mine sanser og er meget nysgerrig på at lære mere. Underviseren har en fantastisk evne til at fange dig med undervisningen. Indholdet var meget relevant, og hun var god til at ændre spor ved behov.

Henni Pedersen

Kvaliteten var helt i top. Jeg er blevet i stand til at se en situation fra flere vinkler, og jeg kan nu tage bedre ansvar for at ændre uønskede situationer. Jeg er også blevet bedre til at sige tingene direkte på en konstruktiv måde.

Marie Gissel Barfoed


Rigtig godt kursus. Jeg har fået gode værktøjer med hjem, som jeg kan bruge hver eneste dag til den gode kommunikation, forebyggelse af konflikter og håndteringen af dem. Jeg har fået indblik i mine egne handlemønstre, og fundet et behov for at forstå andres. Jeg håber, at kurset vil give mig et endnu bedre samarbejde med mine kolleger i en hverdag fyldt med forandringer og arbejdspres.

Pernille Lund Skov

Det var et godt kursus, meget hands-on og ikke for teoretisk. Jeg har fået flere små tips til ting, jeg kan gøre anderledes i min hverdag.

John Krath Pedersen

Det faglige niveau på kurset var perfekt ramt for os alle, og vi var ikke så mange på holdet, hvilket gav mulighed for en masse personlig feedback. Jeg tager mine værktøjer i brug jo før jo bedre - og jeg vil fortælle mine kollegaer alt om, hvad jeg fik med hjem.

Anette Frederiksen

97,9%
af alle kursister

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
om kommunikation GRATIS!
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.