På dette kursus i assertiv kommunikation lærer du blandt andet at:
Vil du gerne blive bedre til at kommunikere klart, positivt, effektfuldt og anerkendende? Så er dette kursus i assertiv kommunikation (assertion) det helt rette for dig. Kurset vil give dig større personlig power samtidig med, at du styrker dine relationer til andre. Du får desuden testet din personlige kommunikationsstil og konfliktstil.
Begrebet assertion og assertiv kommunikation handler om at kommunikere med et dobbeltmål for øje: For det første skal du respektere dig selv, så du opnår den nødvendige power til at sætte dig igennem. For det andet skal du samtidig respektere og lytte til andre i kommunikationen. Fordi assertiv kommunikation er klar, positiv og anerkendende kommunikation, kan den hjælpe dig til at skabe bedre relationer og få større succes.
Mestrer du assertiv kommunikation, vil de gavnlige effekter sprede sig som ringe i vandet gennem organisationen. Kunder, der bliver mødt med positiv kommunikation, kommer igen. Ledere, der kommunikerer assertivt, får lettere deres medarbejdere med sig. Og medarbejdere, der kommunikerer assertivt indbyrdes, kan lettere udfolde deres fulde potentiale i en konstruktiv hverdag. Og det er noget, der skaber resultater – helt nede på bundlinjen.
På kurset lærer du at kommunikere hensigtsmæssigt og effektivt med forskellige persontyper. Desuden får hver deltager mulighed for at teste sit eget kommunikationsmønster, og hver deltager finder ud af, hvordan assertion virker bedst for lige præcis dem. Du laver i løbet af kurset en test, der viser din personlige kommunikationsstil og din konfliktstil. Efter kurset kommer du således hjem med en masse nye indsigter og teknikker, som du kan implementere direkte i din egen hverdag.
Støttende feedback, aktiv lytning og nonverbal kommunikation
Alle mennesker, der vil forbedre deres hverdag og videreudvikle deres kommunikationskompetencer, kan bruge værktøjerne. Gennem assertiv kommunikation skaber man også positive resultater på bundlinjen. Kurset er altså både for medarbejdere, mellemledere og topledere.
Når du tilmelder dig dette kursus i assertiv kommunikation, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.
Som virksomhed kan I bestille en særligt tilpasset udgave af kurset med fokus på jeres medarbejdere, jeres organisation og jeres specifikke behov. Du kan læse mere her eller ringe på tlf. 70 278 279.
Oplever du, at det er udfordrende at skulle sige fra og påtager du dig alt for ofte nye opgaver, som du ikke har tid til? Brænder du ikke igennem med dine budskaber, hvis du møder modstand? Har du svært ved at udvise den samme omsorg for dig selv, som du viser overfor andre? Hvis du kan genkende disse adfærdsmønstre, er vores kursus i assertion det helt rigtige for dig.
Ordet assertion betyder at udtrykke en selvsikker personlighed med fornøden styrke til at sætte sig igennem. Assertion er et redskab til at øge din personlige gennemslagskraft gennem øvelser i at afklare egne dine ønsker og behov. Når du træner assertion øver du dig i at blive mere tydelig i både din kommunikation, dit kropssprog og din adfærd.
Kurset henvender sig til dig, der ønsker at fremstå med større personlig gennemslagskraft og blive tydeligere i din kommunikation. Assertiv kommunikation er med andre ord for alle, der ønsker at blive bedre til at kommunikere på en respektfuld måde.
På dette kursus bliver du klædt på til at identificere dine egne følelser, motiver og handlemuligheder. Når du kommunikerer assertivt mindsker du behovet for at blive bekræftet i, at du gør det godt nok. Desuden bliver du også bedre til at træffe beslutninger og du styrker dine evner til at modtager kritik og komplimenter.
Assertionstræning gør dig i stand til at håndtere vrede på en konstruktiv måde og giver dig en forståelse for din egen og andres sårbarhed i svære situationer. Formålet med kurset er at lære assertiv kommunikation er at blive bedre til at samarbejde og løse konflikter.
Du lærer at formulere dig klart og utvetydigt. Dine pointer bliver soleklare, når du lærer at fængsle og fastholde folks opmærksomhed.
Ved hjælp af tests, vil du på kurset finde ud af, hvilken kommunikationsstil, du benytter dig af. Gennem tests får du indblik i, hvilken kommunikationsstil og konfliktstil du selv benytter dig af. Med dette udgangspunkt bliver du vejledt til at få en mere assertiv kommunikation.
Du lærer at spotte konfliktoptrapning i ordentlig tid. Du får også konkrete værktøjer til at arbejde med konflikthåndtering, der skaber et mere afbalanceret og produktivt arbejdsmiljø.
Kurset giver dig skarpe kommunikationsevner: Når du kommunikerer klart og tydeligt får din arbejdsgiver et forbedret arbejdsklima renset for misforståelser.
Det gode arbejdsmiljø bliver reflekteret udadtil. Din virksomhed får bedre relationer til kunder og borgere, i takt med, at den interne kommunikation forbedres.
Kurset lærer dig at udnytte muligheder i stedet for at lade dig hæmme af begrænsninger. Når din arbejdsindsats bliver mere kreativ og løsningsorienteret, vil det optimere din virksomheds produktivitet.
af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.