Assertiv kommunikation

Skær igennem uden at blive upopulær. Med assertiv kommunikation kommunikerer du anerkendende og positivt - og det skaber resultater.

Vil du gerne blive bedre til at kommunikere klart, positivt, effektfuldt og anerkendende? Så er dette kursus i assertiv kommunikation (assertion) det helt rette for dig. Kurset vil give dig større personlig power samtidig med, at du styrker dine relationer til andre. Du får desuden testet din personlige kommunikationsstil og konfliktstil.

 

På dette kursus i assertiv kommunikation lærer du blandt andet at:

  • få dit budskab klart og hensigtsmæssigt frem
  • løse og forebygge konfliktsituationer
  • få større gennemslagskraft i din kommunikation
  • kommunikere effektivt med forskellige persontyper og målgrupper
  • forstå og anvende begrebet assertion
  • forstå dit eget kommunikationsmønster
  • tænke i muligheder frem for begrænsninger.
Næste kursusstart Se alle datoer 16. september 2020, Aarhus 21. september 2020, København
Varighed 2 dage
Tilmeld dig Download som pdf
Driller det? Ring til os på 70 278 279
Scroll down

Assertiv kommunikation giver dig større succes

Begrebet assertion og assertiv kommunikation handler om at kommunikere med et dobbeltmål for øje: For det første skal du respektere dig selv, så du opnår den nødvendige power til at sætte dig igennem. For det andet skal du samtidig respektere og lytte til andre i kommunikationen. Fordi assertiv kommunikation er klar, positiv og anerkendende kommunikation, kan den hjælpe dig til at skabe bedre relationer og få større succes. 

Assertionstræning skaber resultater på bundlinjen

Mestrer du assertiv kommunikation, vil de gavnlige effekter sprede sig som ringe i vandet gennem organisationen. Kunder, der bliver mødt med positiv kommunikation, kommer igen. Ledere, der kommunikerer assertivt, får lettere deres medarbejdere med sig. Og medarbejdere, der kommunikerer assertivt indbyrdes, kan lettere udfolde deres fulde potentiale i en konstruktiv hverdag. Og det er noget, der skaber resultater – helt nede på bundlinjen.

Få testet din egen kommunikation!

På kurset lærer du at kommunikere hensigtsmæssigt og effektivt med forskellige persontyper. Desuden får hver deltager mulighed for at teste sit eget kommunikationsmønster, og hver deltager finder ud af, hvordan assertion virker bedst for lige præcis dem. Du laver i løbet af kurset en test, der viser din personlige kommunikationsstil og din konfliktstil. Efter kurset kommer du således hjem med en masse nye indsigter og teknikker, som du kan implementere direkte i din egen hverdag.

Læs mere om kursusprogrammet

Programmet for kursets første dag

Konflikter, pressede situationer og selvkontrol

  • Du bliver klogere på, hvad kommunikation er og på kommunikationstrekantens aspekter.
  • Hjernens alarmsystem – altid på vagt! Vi arbejder med hjernens opbygning, hvorfor konflikter opstår, konflikttrappen og din personlige konfliktstil.
  • Assertion – vejen til resultater og gode relationer. Vi gennemgår 4 konkrete måder at håndtere pres på med udgangspunkt i refleksionsøvelser. Derudover får du testet din egen personlige stil.
  • Hvordan beroliger man sig selv i en presset situation? Lær at sætte anker og få styr på dine følelser, selv i de mest pressede situationer.

Programmet for kursets anden dag

Støttende feedback, aktiv lytning og nonverbal kommunikation

  • Vi stiller skarpt på værdier og deres betydning i vores liv. Her får du afklaret dine egne værdier
  • Selvværdets betydning for at kunne være ligeværdig i mødet med andre. Øvelse i vejen til et grundlæggende godt og værdifuldt samarbejde med andre.
  • Vi arbejder med verbal assertion og assertivefeedback-modeller.
  • Bliv en aktiv lytter! Vi fokuserer på cirkulær spørgeteknik, fokus og nærvær.
  • Vi får forståelse for kropssprogets betydning i kommunikation, og hvordan vi kan bevare et positivt fokus
Hvem bør deltage på dette kursus?

Alle mennesker, der vil forbedre deres hverdag og videreudvikle deres kommunikationskompetencer, kan bruge værktøjerne. Gennem assertiv kommunikation skaber man også positive resultater på bundlinjen. Kurset er altså både for medarbejdere, mellemledere og topledere.

Underviser
Jette Se profil
Jette er en dedikeret og erfaren underviser og konsulent inden for kommunikation, coaching, kundeservice, salg og personlig udvikling.

Gennem de sidste mange år har hun arbejdet som konsulent og underviser med fokus på udvikling af virksomheder, teams og enkeltpersoner. Hun er oprindeligt udlært inden for detailbranchen og har videreuddannet sig inden for coaching, ledelse, pædagogik og didaktik. Hun er desuden certificeret life og business coach og certificeret i profilværktøjerne DiSC og Garuda.

Jette er en meget nærværende og passioneret underviser, som brænder for at skabe udvikling og formidle viden, værktøjer og indsigter til andre - på en måde, der skaber mening og værdi for den enkelte.
Nadia Se profil
Nadia er en yderst kompetent og passioneret underviser. Hun har mere end 15 år erfaring med undervisning i kommunikation og personlig udvikling i offentlige og private virksomheder og organisationer.

Nadia er oprindeligt uddannet skuespiller og har efterfølgende videreuddannet sig inden for coaching, procesledelse, mindfulness og kommunikativ psykoterapi. Hun er desuden også DiSC-certificeret.

Hun brænder for at coache, undervise og motivere mennesker til at udvikle deres potentiale – og til at optimere deres kommunikation med andre mennesker. Og hun er en engageret underviser, der varierer sin undervisning, så den nye viden og værktøjerne kommer godt ind under huden.
Tilmeld dig, og få en gratis miniguide

Når du tilmelder dig dette kursus i assertiv kommunikation, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.

Bestil et skræddersyet kursus kun til jer!

Som virksomhed kan I bestille en særligt tilpasset udgave af kurset med fokus på jeres medarbejdere, jeres organisation og jeres specifikke behov. Du kan læse mere her eller ringe på tlf. 70 278 279.

 

Sig hvad du mener, uden at støde andre

Oplever du, at det er udfordrende at skulle sige fra og påtager du dig alt for ofte nye opgaver, som du ikke har tid til? Brænder du ikke igennem med dine budskaber, hvis du møder modstand? Har du svært ved at udvise den samme omsorg for dig selv, som du viser overfor andre? Hvis du kan genkende disse adfærdsmønstre, er vores kursus i assertion det helt rigtige for dig.

 

Hvad betyder assertion?

Ordet assertion betyder at udtrykke en selvsikker personlighed med fornøden styrke til at sætte sig igennem. Assertion er et redskab til at øge din personlige gennemslagskraft gennem øvelser i at afklare egne dine ønsker og behov. Når du træner assertion øver du dig i at blive mere tydelig i både din kommunikation, dit kropssprog og din adfærd.

 

Vær ærlig på en respektfuld måde

  • Dette kursus i assertiv kommunikation giver dig metoder til at:
  • Øge din personlige gennemslagskraft
  • Stå ved dig selv og håndtere dine følelser
  • Blive bedre til at træffe beslutninger
  • Modtage kritik og komplimenter

 

Hvem bør deltager på kurset?

Kurset henvender sig til dig, der ønsker at fremstå med større personlig gennemslagskraft og blive tydeligere i din kommunikation. Assertiv kommunikation er med andre ord for alle, der ønsker at blive bedre til at kommunikere på en respektfuld måde.

 

Dit udbytte fra kurset:

På dette kursus bliver du klædt på til at identificere dine egne følelser, motiver og handlemuligheder. Når du kommunikerer assertivt mindsker du behovet for at blive bekræftet i, at du gør det godt nok. Desuden bliver du også bedre til at træffe beslutninger og du styrker dine evner til at modtager kritik og komplimenter.

 

Assertionstræning gør dig i stand til at håndtere vrede på en konstruktiv måde og giver dig en forståelse for din egen og andres sårbarhed i svære situationer. Formålet med kurset er at lære assertiv kommunikation er at blive bedre til at samarbejde og løse konflikter.

Medarbejderens udbytte
1

Du lærer at formulere dig klart og utvetydigt. Dine pointer bliver soleklare, når du lærer at fængsle og fastholde folks opmærksomhed.

2

Ved hjælp af tests, vil du på kurset finde ud af, hvilken kommunikationsstil, du benytter dig af. Gennem tests får du indblik i, hvilken kommunikationsstil og konfliktstil du selv benytter dig af. Med dette udgangspunkt bliver du vejledt til at få en mere assertiv kommunikation.

3

Du lærer at spotte konfliktoptrapning i ordentlig tid. Du får også konkrete værktøjer til at arbejde med konflikthåndtering, der skaber et mere afbalanceret og produktivt arbejdsmiljø.

Arbejdsgiverens udbytte
1

Kurset giver dig skarpe kommunikationsevner: Når du kommunikerer klart og tydeligt får din arbejdsgiver et forbedret arbejdsklima renset for misforståelser.

2

Det gode arbejdsmiljø bliver reflekteret udadtil. Din virksomhed får bedre relationer til kunder og borgere, i takt med, at den interne kommunikation forbedres.

3

Kurset lærer dig at udnytte muligheder i stedet for at lade dig hæmme af begrænsninger. Når din arbejdsindsats bliver mere kreativ og løsningsorienteret, vil det optimere din virksomheds produktivitet.

Næste kursusstart

Vælg den dato & by der passer dig bedst
Aarhus 16. sep 2020 - 17. sep 2020
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
9.00-16.00
København 21. sep 2020 - 22. sep 2020
Aros Konference, København
9.00-16.00
Aarhus 23. sep 2020 - 24. sep 2020
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
9.00-16.00
København 29. sep 2020 - 30. sep 2020
Aros Konference, København
9.00-16.00
København 23. nov 2020 - 24. nov 2020
Aros Konference, København
9.00-16.00
Aarhus 23. nov 2020 - 24. nov 2020
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
9.00-16.00
København 11. jan 2021 - 12. jan 2021
Aros Konference, København
9.00-16.00
Aarhus 10. feb 2021 - 11. feb 2021
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
9.00-16.00
Swipe og se datoer ( 7 flere)
Tilmelding Assertiv kommunikation
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Kursus/Uddannelse Assertiv kommunikation
Sted & Datoer
Jeg vil gerne modtage et gratis eksemplar af e-bogen "99+1 tips, tricks og hemmeligheder,
der vil ændre din kommunikation", samt tilmeldes nyhedsbrevet, hvor jeg vil få yderligere gode råd.

Nu kan du godt begynde at glæde dig til at blive meget klogere!

Du vil senere i dag eller den næste hverdag få en mail fra en af vores kursussekretærer med alt det, du har brug for at vide.

Tag en kollega med – og få selv endnu større udbytte!

Hvis du tager en kollega med, får I begge en rabat (og du får en god sparringspartner, når du kommer tilbage fra kurset). I kan se rabatten i kursusbeskrivelsen (hvor du tilmeldte dig). Ved tilmelding skal din kollega blot gøre opmærksom på, at du også deltager. Så får I begge rabatten.

Har du spørgsmål?

Så henvend dig i chatten nede til højre, send en mail til info@arosbusinessacademy.dk eller ring til os på tlf. 70 278 279.

Vi ser frem til at møde dig

Aros
Tilmeldingbekræftelse
................................................................................................
Din besked er blevet sendt.

Vi bestræber ps på at svare så hurtigt som muligt.

Har du yderligere spørgsmål er du også velkommen til at ringe til os på 70 278 279

Aros
Hent materiale
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Kursus/Uddannelse Assertiv kommunikation
[cf7lead cf7_id='780' debug='false' fields='Company=|First Name=|Last Name=user-name|Email=user-email|Phone=|Title=title|Course name=source|Description=|URL source=url_source']

Aros

Meget engageret og passioneret underviser, der brænder igennem fra første minut. Jeg er fuldstændig blæst bagover af underviserens kompetencer og viden på området. Hendes evne til at formidle stoffet er langt over niveau, og jeg føler mig meget privilegeret over at have været på kurset.

Annika Schelde

Jeg har sjældent været på et kursus som var så intenst. Underviseren formåede virkelig at bygge kurset op, så man kunne se meningen med det hele. Der vil gå lang tid, inden jeg får armene ned igen! 🙂

Trine Guldager

Jeg synes, at underviseren er fantastisk! Hun forstår at fastholde vores opmærksomhed hele dagen samtidig med, at hun putter gode informationer i hovedet på os. Hun involverer os og gør undervisningen interessant.

Dorthe Holm Larsen

Nadia er en helt og aldeles fremragende underviser, som på meget sympatisk vis formår at få alle med i undervisningen og at gøre stoffet interessant og levende.

Rikke Landgren

Kurset var af meget god kvalitet, og det vil få stor indflydelse for mig. Underviseren var dygtig til at tilpasse kurset til os, og hvis man kom med noget konkret man ville have belyst, blev det gjort uden problemer.

Susanne Christiansen

97,9%
af alle kursister

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
om kommunikation GRATIS!
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.