Mundtlig kommunikation

Få styr på din kommunikationsstil og lær, hvordan du kommunikerer bestemt, men positivt.

Det lærer du på dette kursus: 

  • At skabe overensstemmelse mellem dine intentioner, dine konkrete ord, dit tonefald og dit kropssprog
  • At kommunikere tydeligt, så du får fortalt det, der er vigtigt for dig, samtidig med at dine omgivelser føler sig set, hørt og forstået
  • At påvirke samtalen i den retning, du ønsker
  • At forstå de forskellige kommunikations-stile
  • At give og modtage feedback
  • At nedtrappe en mulig konflikt.

 

Næste kursusstart Ny dato på vej
Varighed 2 dage
Pris kr.
Tilmeld dig Download som pdf
Kurset kan også afholdes hos jer – se mere her
Scroll down

Dette kursus giver dig viden og værktøjer til at styrke din mundtlige kommunikation, så du kan kommunikere klart og tydeligt – samtidig med at dine omgivelser opfatter dig positivt. Efter kurset er du blevet meget klogere på din egen kommunikationsstil, og på hvordan den påvirker dine kolleger og spiller sammen med andre kommunikationsstile.

Kommunikation handler om samspillet mellem mennesker

Kommunikation er noget, der konstrueres mellem mennesker. Den ene part i en samtale kan ikke alene styre samtalens mening og stemning – uanset hvor forberedt og velformuleret man end er. Det betyder, at man i bestræbelsen på at medvirke til en god snak konstant må have blik og øre for både ens egne og den andens tanker, følelser og udsagn. På kurset arbejder vi hele tiden med denne dobbelthed i baghovedet, så vores evne til at håndtere kompleksiteten styrkes.

Hvornår oplever du, at en samtale er velfungerende?

Det er der naturligvis ikke noget entydigt svar på, men vi kender alle fornemmelsen af en respektfuld og konstruktiv snak – også selvom det er et følsomt emne, som fx kritisk feedback til eller fra en kollega. Vi indkredser de parametre, der typisk skaber værdifulde samtaler, så du fremover får større indflydelse på den enkelte samtales kvalitet.

Bliv klogere på din egen kommunikationsstil – og de andres!

På kurset får du skærpet din indsigt i netop din kommunikationsstil i forskellige sammenhænge, og du får inspiration til at videreudvikle de vaner og mønstre, som du gerne vil justere. Du bliver desuden trænet i at håndtere nogle af de attituder hos andre mennesker, som du oplever udfordrende.

Et praksisorienteret kursus

Selvfølgelig skal du introduceres for en række centrale kommunikationsbegreber og –modeller. Men kursets hovedvægt er lagt på det praktiske, da vi tror på, at det skaber den største læring. Derfor vil du på kurset gennemgå en lang række øvelser og træning, så al det teoretiske stof blive koblet til konkrete oplevelser ’på gulvet’. Desuden vil vi bede dig medbringe nogle konkrete cases på kurset, som vi arbejder med undervejs.

Læs mere om kursusprogrammet

Program for kursets første dag

  • Den professionelle dialog: Hvilkekræfter påvirker din kommunikation?
  • Bliv klogere på de fire overordnede opmærksomhedspunkter i dialogen: fortælle, lytte, spørge og metakommunikere.
  • Vi arbejder med kommunikationens tre faser: procesniveau, indholdsniveau og relationsniveau.
  • Sådan handler du professionelt. Du lærer om de tre handlingsmuligheder i professionelle sammenhænge og positionsskifte.

Programmet for kursets anden dag

  • Skab overensstemmelse mellem dine intentioner, dine ord, dit tonefald og dit kropssprog​. Vi zoomer ud og fokuserer på det samlede udtryk.
  • Få indsigt i din personlige kommunikationsstil. Vi indkredser dine individuelle ressourcer og udviklingspunkter.
  • Skub samtalen i den ønskede retning med dine spørgsmål. Vi træner spørgeteknik med udgangspunkt i teori og øvelser.
  • Frem den gode kommunikation. Vi stiller skarpt på coachende kommunikation.
Hvem bør deltage på dette kursus?

Målgruppen for dette kursus er meget bred, idet alle mennesker, der vil videreudvikle deres kommunikationskompetencer, kan bruge værktøjerne. Kurset er altså både for:

  • Medarbejdere
  • Mellemledere
  • Topledere
Underviser
Peter Se profil
Peter brænder for kommunikation, udvikling og facilitering af processer, der sætter fokus på dynamikken mellem mennesker, hvilket har været omdrejningspunktet for Peters professionelle virke i mange år.

Han er en erfaren underviser, der er eminent til at tune sig ind på kursisternes behov og udfordringer - og til at give kursisterne præcis det, de har brug for.

Peter har erfaring som officer i Livgarden og mange år som eksportchef, inden han skiftede til HR og konsulentarbejdet, dels som rekrutterings- og proceskonsulent og dels som HR-ansvarlig i hhv. Egmont International og Nordisk Film.
Tilmeld dig, og få en gratis miniguide!

Når du tilmelder dig dette kursus i mundtlig kommunikation, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.

Bestil et skræddersyet kursus til jer!

Som virksomhed kan I bestille en særligt tilpasset udgave af kurset med fokus på jeres medarbejdere, jeres organisation og jeres specifikke behov. Du kan læse mere her

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Kursus/Uddannelse Mundtlig kommunikation

Nu kan du godt begynde at glæde dig til at blive meget klogere!

Du vil senere i dag eller den næste hverdag få en mail fra en af vores kursussekretærer med alt det, du har brug for at vide.

Tag en kollega med – og få selv endnu større udbytte!

Hvis du tager en kollega med, får I begge en rabat (og du får en god sparringspartner, når du kommer tilbage fra kurset). I kan se rabatten i kursusbeskrivelsen (hvor du tilmeldte dig). Ved tilmelding skal din kollega blot gøre opmærksom på, at du også deltager. Så får I begge rabatten.

Har du spørgsmål?

Så henvend dig i chatten nede til højre, send en mail til info@arosbusinessacademy.dk eller ring til os på tlf. 70 278 279.

Vi ser frem til at møde dig

Aros
Din besked er blevet sendt.

Vi bestræber ps på at svare så hurtigt som muligt.

Har du yderligere spørgsmål er du også velkommen til at ringe til os på 70 278 279

Aros
Hent materiale
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Kursus/Uddannelse Mundtlig kommunikation
[cf7lead cf7_id='780' debug='false' fields='Company=|First Name=|Last Name=user-name|Email=user-email|Phone=|Title=title|Course name=source|Description=|URL source=url_source']

Aros

Underviseren var meget dygtig til at give alle deltagere individuelle værktøjer, i forhold til deres problemstillinger, samt hele tiden at trække tråde fra teori til de forskellige cases. Kurset har givet mig større bevidsthed og opmærksomhed omkring min egen kommunikation med medarbejderne - og generelt.

Manja Hald

Kvaliteten af kurset var helt i top! Underviseren var empatisk, inspirerende og dygtig, og han formåede at skabe et rum, hvor vi blev udfordret på nogle svære temaer. Kurset vil have stor indflydelse for mit arbejdsliv fremover, da mundtlig kommunikation er en stor del af mine arbejdsopgaver.

Kristin Kledal

Rigtig god kursusoplevelse, som vil have positiv indflydelse fremover. Underviseren var dygtig og han havde en super indlevelsesevne.

Elisabeth Hansen 

Et godt og bredt kursus, hvor jeg har lært meget om mig selv.

Torben Nielsen

Virkelig et godt kursus, som jeg har fået en masse ud af – jeg kan bruge de nye redskaber til min mundtlige kommunikation.

Helle Bruun Olsen

97,9%
af alle kursister

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
om kommunikation GRATIS!
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.