Guide til en god sprogpolitik - for virksomheder

Skal din virksomhed i gang med at lave en sprogpolitik?

Sproget er en vigtig del af en virksomheds branding. Det er uhyre vigtigt, hvordan virksomheden formulerer sig over for kunder og andre interessenter. Ikke kun for forståelsen af selve budskabet, men også for den opfattelse, interessenterne får af virksomheden. Her er to trin til at komme godt i gang med virksomhedens sprogpolitik.

Step 1 – nedfæld sprogpolitikken!
Sprogpolitikken skal nedfældes. Det er typisk en kommunikationsafdeling, der skriver sprogpolitikken, men det bør ske i samarbejde med virksomhedens øvrige afdelinger. Har virksomheden ikke en kommunikationsafdeling, vil det typisk være en person fra marketingafdelingen, der er ansvarlig for udarbejdelsen.

Step 2 – implementér sprogpolitikken!
En sprogpolitik skal ikke bare ende i et ringbind i reolen. Det undgår man ved at lave standardskrivelser, som medarbejderne kan bruge i en travl dagligdag – og ved at gennemføre mindre interne kursusforløb, hvor der fokuseres på praktiske øvelser.

Få hjælp til at komme i gang
Vil I have redskaber og hjælp til at nedskrive en sprogpolitik, tilbyder Aros Kurser en intensiv workshop, der hjælper jer rigtig godt i gang.

Læs mere her.
Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
om kommunikation GRATIS!
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.