Guide til en god sprogpolitik - for virksomheder

Skal virksomheden i gang med at lave en sprogpolitik?

Sproget er en vigtig del af en virksomheds branding. Den måde, man formulerer sig på over for kunder, er afgørende for den måde, kunderne opfatter virksomheden.

 

Step 1 – nedfæld sprogpolitikken!

Sprogpolitikken skal nedfældes. Det er typisk en kommunikationsafdeling, der skriver sprogpolitikken, men det bør ske i samarbejde med virksomhedens øvrige afdelinger. Har virksomheden ikke en kommunikationsafdeling, vil det typiske være en person fra marketingafdelingen, der er ansvarlig for udarbejdelsen.  

 

Step 2 – implementér sprogpolitikken!

En  sprogpolitik skal ikke bare ende i et ringbind i reolen. Det undgår man dels ved at lave standardskrivelser, som medarbejderne kan bruge i en travl dagligdag, dels ved at gennemføre mindre interne kursusforløb, hvor der fokuseres på praktiske øvelser.

 

Få hjælp til at komme i gang

Vil I have redskaber og hjælp til at nedskrive en sprogpolitik, tilbyder Aros Kurser en intensiv workshop, der hjælper jer rigtig godt i gang.

Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
om kommunikation GRATIS!
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.