Innovativ ledelse – absurd eller genialt?

I moderne virksomhedsledelse er innovation blevet en vigtig del af dagsordenen. Som leder er det i dag en vigtig kompetence, at kunne tænke og arbejde innovativt. Men det betyder altså ikke, at alle gamle vaner skal forkastes. Byg videre på de ting, der fungerer, og vær åben og vær samtidigt nysgerrig overfor nye tiltag.

Vi har sammensat en række råd til hvordan du bedst muligt får ført dine idéer ud i verden:

1. Vær opmærksom
Det første indtryk siger sjældent alt. Vær opmærksom og find de elementer, der ikke umiddelbart er synlige. Prøv at sætte farten ned, af og til, og gå på jagt efter nye sider af en sag.

2. Byg videre på andres idéer
Innovation handler ikke om hele tiden at opfinde den dybe tallerken. Brug i stedet energi på at udvikle og forbedre eksisterende idéer.

3. Brug testgrupper
Byg en masse prototyper og sørg for, at de bliver afprøvet. Det er den sikreste måde at generere idéer på og se, om de holder i praksis. Har du mange løsningsforslag, er der større chance for, at et af dem er rigtigt.

4. Del dine idéer
Innovative løsninger opstår sjældent i ét enkelt hoved. Inddrag andre, også kunden, i idégenereringen. Det sikrer også, at det ikke kun er dig, der forstår dine idéer og mål.

Vil du vide mere?
Tag på vores kursus innovativ project management og få både teoretisk og praktisk viden om at styre innovative processer. Du vil lære at omforme de kreative løsninger til planer gennem klassiske planlægningsprocesser fra projekternes verden, så målet nås, og værdien kan indkasseres!

Læs mere her: Innovation project managementk
Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
om kommunikation GRATIS!
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.