Sådan skriver du bedre nyhedsbreve

Her får du ekspertens gyldne råd til nyhedsbreve, der sælger!

 

Giv en god grund

Nyhedsbrevets succes afhænger i første omgang af at få tilmeldinger. Det gør du bedst ved at gøre det nemt at melde sig til på hjemmesiden, og ved at give dine besøgende en god grund til at melde sig til dit nyhedsbrev. Det kan f.eks. være gratis rådgivning, en e-bog eller andet gratis værdimateriale du kan tilbyde. Brug din ekspertviden og levér noget, der er relevant for potentielle kunder. Husk at det er vigtigere at få en liste med brugere af høj kvalitet, dvs. folk, der har stor interesse i det du sender, end af stor kvantitet. 

 

Glem alt om at prøve at sælge!

Nyhedsbrevet er ikke et salgsbrev! Det er noget af det vigtigste, du skal forstå for at få succes med dit nyhedsbrev. Det skal levere værdi til modtagerne, som de ikke kan få gennem andre kanaler, og uden at skulle have penge op af lommen. Samtidig styrker det din virksomheds brand, og det kan betyde indirekte salg i det lange løb. Et godt tilbud er selvfølgelig også noget, der har værdi for modtageren, men bliver det et rent salgsbrev hver gang får de hurtigt nok af dig. 

 

Gør nyhedsbrevet mobilvenligt

Der er efterhånden rigtig mange, som læser deres mails på en smartphone eller tablet, og det tal kommer kun til at stige fremover. Derfor er det vigtigt, at dine mails ikke er så grafisk avancerede, at de ikke kan læses på telefonen. Sørg desuden for, at dine mails ikke bliver så brede, at man skal scrolle sidelæns på telefonen. Grafik i nyhedsbreve skærer ned på alt det, der ikke er strengt nødvendigt. 

 

Kun ét budskab pr. nyhedsbrev

Mails er ikke noget, vi gider at bruge særligt meget tid på. Faktisk helst så lidt som muligt. Derfor bliver mange mails læst hurtigt igennem, og langt de fleste skimlæser kun i overskrifter og hopper til dit P.S., og så væk igen. Vil du have dit budskab igennem, må du derfor sørge for, at der kun er ét budskab pr. mail og, at det er klart kommunikeret i både header, overskrifter, call-to-action og P.S. Enten må du dele budskaberne ud over flere mails eller simpelthen droppe de mindre vigtige. 

 

Hav et klart ”call-to-action”

Størstedelen af alle nyhedsbreve har til formål at få modtageren til at gøre noget – som regel at klikke på et link. Derfor er det vigtigt at sørge for, at dette link altid er tydeligt fremhævet og, at det linker hen til præcis det, som du siger i mailen. Skriver du fx om et efterårsudsalg på vinterjakker, så skal linket ikke linke til forsiden eller til siden for jakker, men direkte til siden for efterårsudsalg på vinterjakker.

 

Husk dit P.S.

Størstedelen af alle modtagere læser det, der star i P.S., og mange springer faktisk direkte derned. Brug derfor nyhedsbrevets P.S. til at understøtte mailens budskab, og gentag gerne mailens call-to-action. 

 

Tag på kursus

Har du fået blod på tanden? Der ligger et kæmpe potentiale i dine nyhedsbreve og et kursus med vores ekspert på området, Emil Ulrik Friis, giver dig de værktøjer, du skal bruge, for at gøre dine nyhedsbreve til et hit. Læs mere om kurset her: Nyhedsbreve, der sælger

Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
om kommunikation GRATIS!
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.