Bæredygtighedskommunikation & Brand Management

Lær at kommunikere alle jeres fremragende grønne tiltag og styrke jeres bæredygtige brand - og undgå samtidig at falde i fælderne “greenwashing” og “greenhushing”!

På kurset lærer du (blandt andet):

  • Hvordan bæredygtighedskommunikation skaber værdi for organisationen.
  • Hvilke væsentlige samfunds- og forbrugertendenser, der påvirker krav og forventninger til jer.
  • At styre uden om ‘greenwashing’ og det modsatte ‘greenhushing’.
  • De 7 principper for bæredygtig kommunikation.
  • Hvordan andre succesfulde virksomheder og organisationer er lykkedes med deres bæredygtighedskommunikation.
  • Hvilke risici I er oppe imod, og hvordan I undgår at gentage andres fejl.
  • Hvilke værktøjer I kan bruge til at skabe en bæredygtig kernefortælling og et brandkoncept, som engagerer medarbejderne.
Næste kursusstart Se alle datoer 17. september 2024, Aarhus 07. oktober 2024, København
Varighed 3 dage
Pris 14.500 kr. ekskl. moms.
Tilmeld dig Download som pdf
Kurset kan også afholdes hos jer – se mere her
Scroll down

Learn to communicate about sustainability in practice 

Sustainability communication is a difficult communication discipline. You cannot simply call yourself green, sustainable or climate-friendly without having the documentation in place. And empty-sounding declarations of intent and promises of gold and green forests are not recommendable approaches either – in case anyone had any doubts about that. 

When you communicate about sustainability, you communicate about your organization’s anchoring in the world and your consumption of the earth’s resources. It’s complicated stuff that requires you to be in control of the relevant legislation – at the same time that you act authentically and tell your story in a credible way. 

The fear of “greenwashing” results in “greenhushing”

Many fear – with good reason – being accused of greenwashing when they communicate about sustainability. Unfortunately, this has the consequence that some choose to refrain from communicating about sustainability measures – the “green houses”. Unfortunately, this just means that they lose the competitive advantages that are sustainable.

Sustainability communication is important because it helps your customers choose you over other, less sustainable, companies. And at the same time, it is absolutely central if you want to make your responsibility strategy an advantage for the business and the brand. 

Authenticity and commitment make for good sustainability communication

When you want to do good sustainability communication, it’s about going one step deeper. Nice words and nice colors are not enough – the documentation must be in order, and your values ​​must be clearly stated. Communicating about sustainability is both simple and difficult. On the one hand, you just have to say what it is you do and why – on the other hand, it requires that you actually know how to tell your own story in an engaging way. 

Kurset er perfekt til dig, der:

works with communication, marketing, branding, CSR or sustainability. Your workplace already has a sustainability or CSR strategy and wants to learn how to communicate it effectively, both internally and externally. 

Perhaps you are a sustainability expert with a desire to become better at communicating about sustainability in practice. It could also be that you are a communication expert and would like to be trained in communicating sustainability, which is precisely a communication discipline in itself. 

 

Mød dine undervisere:

[teacher]

Medarbejderens udbytte
1

Du får den nyeste viden om tendenser inden for kommunikation om bæredygtighed og ansvarlighed.

2

Du får overblik over den relevante lovgivning om kommunikation af bæredygtighed og greenwashing.

3

Du får konkrete værktøjer, som du kan bruge i praksis, når du arbejder med bæredygtighedskommunikation og brand management.

Arbejdsgiverens udbytte
1

I får en medarbejder retur, der kan bidrage til at udvikle bæredygtig og ansvarlig kommunikation og branding i virksomheden.

2

Din arbejdsplads får indsigt i andres dyre erfaringer med bæredygtighedskommunikation og kan derfor styre uden om fejl og faldgruber.

3

I får en medarbejder retur, der har overblik over den nyeste lovgivning og de aktuelle tendenser indenfor bæredygtighedskommunikation.

Næste kursusstart

Vælg den dato & by der passer dig bedst
Aarhus 17. september 2024
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
9.00-16.00
Uddannelsen består af flere moduler
  1. Modul 1: 17.09.2024
  2. Modul 2: 18.09.2024
  3. Modul 3: 10.10.2024
14.500 ekskl. moms. Tilmeld dig
København 07. oktober 2024
Aros Konference, København
9.00-16.00
Uddannelsen består af flere moduler
  1. Modul 1: 07.10.2024
  2. Modul 2: 08.10.2024
  3. Modul 3: 30.10.2024
14.500 ekskl. moms. Tilmeld dig
Aarhus 04. december 2024
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
9.00-16.00
Uddannelsen består af flere moduler
  1. Modul 1: 04.12.2024
  2. Modul 2: 05.12.2024
  3. Modul 3: 18.12.2024
14.500 ekskl. moms. Tilmeld dig
København 11. december 2024
Aros Konference, København
9.00-16.00
Uddannelsen består af flere moduler
  1. Modul 1: 11.12.2024
  2. Modul 2: 12.12.2024
  3. Modul 3: 13.01.2025
14.500 ekskl. moms. Tilmeld dig
København 10. marts 2025
Aros Konference, København
9.00-16.00
Uddannelsen består af flere moduler
  1. Modul 1: 10.03.2025
  2. Modul 2: 11.03.2025
  3. Modul 3: 31.03.2025
14.500 ekskl. moms. Tilmeld dig
Aarhus 26. marts 2025
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
9.00-16.00
Uddannelsen består af flere moduler
  1. Modul 1: 26.03.2025
  2. Modul 2: 27.03.2025
  3. Modul 3: 10.04.2025
14.500 ekskl. moms. Tilmeld dig
København 21. maj 2025
Aros Konference, København
9.00-16.00
Uddannelsen består af flere moduler
  1. Modul 1: 21.05.2025
  2. Modul 2: 22.05.2025
  3. Modul 3: 16.06.2025
14.500 ekskl. moms. Tilmeld dig
Aarhus 02. juni 2025
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
9.00-16.00
Uddannelsen består af flere moduler
  1. Modul 1: 02.06.2025
  2. Modul 2: 03.06.2025
  3. Modul 3: 19.06.2025
14.500 ekskl. moms. Tilmeld dig
Swipe og se datoer ( 7 flere)
Tilmelding Bæredygtighedskommunikation & Brand Management
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Kursus/Uddannelse Bæredygtighedskommunikation & Brand Management
Sted & Datoer

    1 Jeg vil gerne modtage et gratis eksemplar af e-bogen "99+1 tips, tricks og hemmeligheder,
    der vil ændre din kommunikation", samt tilmeldes nyhedsbrevet, hvor jeg vil få yderligere gode råd.

    Nu kan du godt begynde at glæde dig til at blive meget klogere!

    Du vil senere i dag eller den næste hverdag få en mail fra en af vores kursussekretærer med alt det, du har brug for at vide.

    Tag en kollega med – og få selv endnu større udbytte!

    Hvis du tager en kollega med, får I begge en rabat (og du får en god sparringspartner, når du kommer tilbage fra kurset). I kan se rabatten i kursusbeskrivelsen (hvor du tilmeldte dig). Ved tilmelding skal din kollega blot gøre opmærksom på, at du også deltager. Så får I begge rabatten.

    Har du spørgsmål?

    Så henvend dig i chatten nede til højre, send en mail til info@arosbusinessacademy.dk eller ring til os på tlf. 70 278 279.

    Vi ser frem til at møde dig

    Aros
    Tilmeldingbekræftelse
    ................................................................................................
    Din besked er blevet sendt.

    Vi bestræber ps på at svare så hurtigt som muligt.

    Har du yderligere spørgsmål er du også velkommen til at ringe til os på 70 278 279

    Aros
    Hent materiale
    ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    Kursus/Uddannelse Bæredygtighedskommunikation & Brand Management
    [cf7lead cf7_id='780' debug='false' fields='Company=|First Name=|Last Name=user-name|Email=user-email|Phone=|Title=title|Course name=source|Description=|URL source=url_source']

    Aros

    Det skinner igennem at underviserne brænder for det og for at gøre en forskel på området.

    Line Magnussen

    97,9%
    af alle kursister

    af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

    Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
    om kommunikation GRATIS!
    ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.