Bæredygtighedskommunikation er en svær kommunikationsdisciplin. Man kan ikke bare kalde sig grøn, bæredygtig eller klimavenlig uden at have dokumentationen på plads. Og tomtklingende hensigtserklæringer og løfter om guld og grønne skove er heller ikke anbefalelsesværdige tilgange – hvis nogen efterhånden skulle være i tvivl om det.
Når I kommunikerer om bæredygtighed, kommunikerer I om jeres organisations forankring i verden og jeres forbrug af jordens ressourcer. Det er kompliceret stof, som kræver at I har styr på den relevante lovgivning – samtidig med at I agerer autentisk og fortæller jeres historie på troværdig vis.
Mange frygter – med god grund – at blive anklaget for greenwashing, når de kommunikerer om bæredygtighed. Det har desværre den konsekvens, at nogle vælger helt at undlade at kommunikere om bæredygtighedstiltag – de “greenhusher”. Det betyder desværre bare, at de mister de konkurrencefordele, der er ved at være bæredygtige.
Bæredygtighedskommunikation er vigtigt, fordi det hjælper jeres kunder med at vælge jer, frem for andre, mindre bæredygtige, firmaer. Og samtidig er det helt centralt, hvis i vil gøre jeres ansvarlighedsstrategi til en fordel for forretningen og brandet.
Når I vil lave god bæredygtighedskommunikation, handler det om at gå et spadestik dybere. Flotte ord og pæne farver er ikke nok – dokumentationen skal være I orden, og jeres værdier skal stå tydeligt frem. At kommunikere om bæredygtighed er på en gang simpelt og svært. På den ene side, skal I bare sige, hvad det er I gør og hvorfor – på den anden side, kræver det at I rent faktisk ved, hvordan I skal fortælle jeres egen historie på en engagerende måde.
arbejder med kommunikation, markedsføring, branding, CSR eller bæredygtighed. Din arbejdsplads har allerede en bæredygtigheds- eller CSR-strategi, og ønsker at lære at kommunikere den effektivt, både internt og eksternt.
Måske er du bæredygtighedsekspert med et ønske om at blive bedre til at kommunikere om bæredygtighed i praksis. Det kan også være, at du er kommunikationsekspert, og gerne vil trænes i at kommunikere bæredygtighed, der netop er en kommunikationsdisciplin for sig.
Du får den nyeste viden om tendenser inden for kommunikation om bæredygtighed og ansvarlighed.
Du får overblik over den relevante lovgivning om kommunikation af bæredygtighed og greenwashing.
Du får konkrete værktøjer, som du kan bruge i praksis, når du arbejder med bæredygtighedskommunikation og brand management.
I får en medarbejder retur, der kan bidrage til at udvikle bæredygtig og ansvarlig kommunikation og branding i virksomheden.
Din arbejdsplads får indsigt i andres dyre erfaringer med bæredygtighedskommunikation og kan derfor styre uden om fejl og faldgruber.
I får en medarbejder retur, der har overblik over den nyeste lovgivning og de aktuelle tendenser indenfor bæredygtighedskommunikation.
af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.