- At identificere problemet og udvikle løsninger, som kan testes i praksis
- At anvende en udviklingsproces, der tager afsæt i dine kunders behov og omsætte det til løsninger
- At arbejde systematisk med en udviklingsproces, der skaber gode løsninger og værdi for både kunder og forretninger
- At teste og validere nye koncepter og idéer
- At planlægge strukturerede og gennemtænkte innovationsprocesser
- At udvikle målrettede strategier, services og produkter via brugerdrevet innovation
- At bruge redskaber til at effektivisere arbejdsgangen
Dette kursus over to dage er skræddersyet til dig, der arbejder med innovation, projektledelse og udvikling af nye services, produkter og arbejdsprocesser. Med Design Thinking lærer du at identificere problemet og udvikle idéer, som kan testes i praksis. Du lærer at arbejde fokuseret med en effektiv udviklingsproces og skabe resultater i form af løsninger, som skaber værdi for både kunder og forretning.
Design Thinking er en effektiv metode til at arbejde med udviklingsprojekter, så du udvikler løsninger, der kan testes i praksis og implementeres i forretningen. Design Thinking tager afsæt i dine brugeres behov og er baseret på en struktureret og tværfaglig tilgang til at skabe idéer og nye løsninger. Med Design Thinking arbejder du fokuseret med udviklingsprocessens forskellige faser. Det er en proces, men er først og fremmest et mindset, som er en velafprøvet måde at gå til arbejdet med udviklingsprocesser på. Du inddrager dine kunder og brugeres reelle behov og skaber værdi for både dem og forretningen. På kurset lærer du at anvende Design Thinking til at målrette dine arbejdsprocesser og styrke udviklingsprojekter til gavn for forretningen. Det er en metode, som egner sig rigtig godt til udviklingsprocesser og kan kobles med andre agile udviklingsmodeller, men den kan også bidrage til de mere traditionelle tilgange.
Kurset giver dig en grundig indføring i Design Thinking-mindsettet, Design Thinkings grundprincipper og Design Thinking-processen. Metodens innovative strategi handler om at arbejde med at udvikle idéer og løsninger, som kan testes i praksis, så du sikrer feedback og fremdrift. Du effektiviserer din udviklingsproces, når du starter med at sætte dig grundigt ind i kundens behov, før du begynder din idéudvikling. På kurset lærer du at materialisere dine idéer med prototyper, så du kan teste dem og generere feedback både hos brugere og kunder, men også skabe en fælles forståelse for opgavens elementer og dermed sikre samarbejde og fremdrift i dit eget team.
Design Thinking giver din virksomhed en konkurrencemæssig fordel. Når kunderne sættes i centrum mindskes risikoen for tvivl, usikkerhed og spildt arbejdskraft i både produkt- og forretningsudvikling. Med andre ord er kurset en suveræn investering. På kurset får du Design Thinking-værktøjer til at gennemføre de forskellige faser i en udviklingsproces. Du medbringer din egen case, som du kommer til at arbejde med på kurset. Design Thinking gør dig i stand til at styre brugerdrevne, innovative tiltag og udviklingsprocesser med et professionelt overskud, hvilket løfter virksomhedens arbejde og skaber loyale kunder og brugere.
Med Design Thinking lærer du at identifcere problemet, udvikle idéer og teste dem i praksis og planlægge en udviklingsproces, der sikrer, at du når frem til konkrete resultater hver gang. Du lærer teknikker til at udvikle og validere idéer i praksis. Kurset er tilrettelagt ud fra Design Thinking-principper om teori og aktiv case-baseret læring. Kurset er derfor baseret på samarbejde og læring i grupper og plenum. På kurset gennemgår du en fuld designproces, som du efterfølgende kan skalere og tilpasse dine egne projekter. Forud for kurset får du tilsendt 3 artikler og en podcast, du skal læse inden kursusstart.
En gazelle kan opnå en hastighed på 100 km/t, når den piler hen over Afrikas savanner. Når vi hos Aros Kurser går ud til kaffemaskinen om morgen, kommer vi sjældent over 8 km/t, og vi træffes sjældent mere eksotiske steder end København og Aarhus. Alligevel er der ifølge Dagbladet Børsen en gazelle gemt i os.
Kurset er for dig, der arbejder med innovation, projektledelse eller udvikling af nye services, produkter eller forretningsområder, og som ønsker konkrete værktøjer og en systematisk måde at gå til kreativitet og nytænkning på. Om du er bekendt med strategien og ivrig efter at lærer mere, eller du er helt grøn, lover vi et maksimalt udbytte af kurset!
Du kan fx være HR-medarbejder, der skal udvikle og teste et nyt uddannelseskoncept eller en projektleder, der står over for et innovationsprojekt. Det kan også være, du er en del af et team, som mangler en metode til at arbejde med idéudvikling og innovation.
Som virksomhed kan I bestille en særligt tilpasset udgave af kurset med fokus på jeres medarbejdere, jeres organisation og jeres specifikke behov. Du kan læse mere her.
Dine udviklingsprocesser og projekter effektiviseres, fordi du lærer at arbejde målrettet med kreativitet og innovation.
Du lærer at de forskellige faser i en Design Thinking udviklingsproces at kende og lærer teknikker og værktøjer, der knytter sig til hver enkelt fase.
Du lærer at stille skarpt på problemet, som skal løses inden du går i gang med idégenerering og hvordan du kan bruge din viden om dine kunders behov til at skabe løsninger, som skaber værdi for både kunder og forretning.
Din arbejdsplads får en medarbejder med redskaber, der bidrager til at strukturere udviklingsprocesser og gøre dem mere effektive. Den nye kompetence skaber effektive udviklingsprocesser, fordi nye koncepter og idéer bliver visualiseret og evalueret klart og tydeligt.
Din arbejdsplads får en medarbejder, der er i stand til at få en dybere forståelse af den enkelte kundes behov og specifikke udfordringer. Det giver et løft til virksomhedens underrelationer, hvilket vil gavne alle lag af organisationen.
Virksomheden kommer et skridt foran konkurrerende virksomheder, fordi Design Thinking er en effektiv og målrettet metode, der forstår den interne forbindelse mellem teknologiske muligheder, kundebehov og succesfuld forretning.
af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.