Hvordan giver man kvalificeret feedback på en konstruktiv måde? Hvordan rammesætter man en feedback-samtale? Og hvilke faldgruber skal man være særlig opmærksom på? Det lærer du på dette kursus – både på et teoretisk og et praktisk niveau. Samtale-teknikkerne kan bruges både til kollegial feedback, og når en leder vil give en medarbejder feedback.
På dette kursus får du de nødvendige redskaber til at give kvalificeret og konstruktiv feedback. Du vil lære, hvordan du gennem dit mind-set, dit sprog og kropssprog kan gøre feedback-samtalen til en værdifuld faglig interaktion. Og i bedste fald bliver det begyndelsen til, at feedback er en naturlig og effektiv metode til at styrke det faglige miljø på jeres arbejdsplads.
Feedback har stor betydning for bl.a. kompetenceudvikling, videndeling og kvalitetssikring på en arbejdsplads, ligesom det kan bidrage positivt til de sociale relationer i teamet. Samtidig er det en udfordrende type samtale, fordi nogle mennesker ikke oplever feedback som noget konstruktivt – men i stedet som fx en uretfærdig faglig irettesættelse eller et personligt angreb.
Kurset har både en teoretisk og praktisk tilgang, hvor der veksles mellem undervisning, dialog og øvelser. Øvelserne tager udgangspunkt i autentiske cases, som du selv medbringer, så det bliver så virkelighedsnært som muligt. Du får gennem øvelserne konkrete værktøjer, som du kan bruge på din arbejdsplads efterfølgende.
Kurset er til dig, der gerne vil blive mere sikker i at give feedback til kolleger eller medarbejdere. Alle kan uanset erfaringsgrundlag deltage i kurset og der stilles ingen krav til, om du besidder en lederstilling, eller om du er medarbejder.
af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.