Der er fuld fart på mediebranchen, og det kræver både øvelse og overblik at navigere mellem jeres eget budskab og journalisternes (skjulte) agendaer. Dette intensive kursus hiver jer hele vejen gennem mediemøllen på godt ondt – så I ved, hvad der venter jer, og hvordan I håndterer det, næste gang en journalist kontakter jer.
Med dette kursus får I:
I dag går der ikke mange minutter fra telefonen ringer hos dig, til en historie er ude på de forskellige medieplatforme. Men hvad er udgangspunktet for journalistens henvendelse? Og hvorfor ruller negative historier bare hurtigere end positive? De fleste af os undervurderer mediernes retoriske og fortællemæssige virkemidler, og det går ud over det budskab, vi prøver at få ud. På dette kursus bliver I undervist af en brancheinsider, der kender alle mediebranchens tricks – og som er klar til at bruge dem mod jer i ekstremt virkelighedstro scenarier!
Dette kursus i medietræning tager udgangspunkt i kursisternes egen kontekst, arbejdsplads og medietilstedeværelse. Det betyder, at underviseren allerede har lavet en grundig research, forberedt interviews til netop jeres situation og står klar til at give jer konkret feedback på håndteringen. I bliver blandt andet udsat for interviewtræning på tv og radio, live-interviews med snurrende kamera og spotlight samt redigerede interviews.
Kurset er for virksomheder og medarbejdere, der ønsker at blive dygtige og overbevisende kommunikatorer, der har gennemslagskraft i medierne. Kurset er især henvendt til dem, der skal repræsentere virksomheden i medierne.
af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.