Neuromarketing: Sådan kommer du i gang

Har du drukket en Coca-Cola, købt et par Nike-sneakers eller sendt mails fra Microsoft Outlook? Så har du været udsat for neuromarketing. Tag på kursus, og lær, hvordan neurovidenskaben kan hjælpe dig med at ramme plet hos din forbruger eller kunde. Metoderne er så effektive, at neuromarketing er forbudt i Frankrig!

 

 

På kurset lærer du:

  • De nyeste og mest præcise metoder og teknikker til kortlægning af forbrugeradfærd
  • Hvordan vores hjerner bearbejder sanseindtryk – og hvad du kan bruge det til
  • At fange forbrugerens opmærksomhed via forskellige typer stimuli, så du vinder den hårde kamp om deres opmærksomhed!
  • Hvordan du udløser en følelsesmæssig reaktion i forbrugeren – til din fordel
  • Hvordan vores hjerner reagerer på brands – både positivt og negativt
  • Hvordan fremtidens markedsføring med neuromarketing ser ud!
Næste kursusstart Ny dato på vej
Varighed 2 dage
Pris 8.700 kr. ekskl. moms.
Tilmeld dig Download som pdf
Kurset kan også afholdes hos jer – se mere her
Scroll down

Case: Lay’s chips ser mindre syndige ud og sælger mere

Da Lay’s chips skiftede udseende fra glittet chipspose til beige og mat design, steg deres chipssalg. De fandt ud af, at den traditionelle skinnende indpakning med et billede af chips stimulerede det sted i hjernen, der skaber frygt og skyldfølelse hos forbrugeren – ikke lige det bedste udgangspunkt for forbrug. Den matte beige pose med samme billede af chips havde dog ikke samme effekt i hjernen. Så da de skiftede til den brune pose, ja så steg salget. På kurset finder vi din brune pose!

Case: Campbell’s salg stiger med 12%

Den ikoniske suppeproducent Campbell’s har brugt neuromarketing-teknikker til at øge deres salg med 12%! Via eye-tracking og EEG-scanninger fandt de ud af, at de skulle erstatte billedet af en ske med et menneskeansigt på dåsen. Derudover testede de, at de skulle tilføje en lækker duft til selve indholdet. De gjorde deres logo mindre og ændrede skrifttype og -farve. Fælles for alle disse ændringer var, at de fik dåsen til at sidde meget bedre fast i forbrugerens hukommelse – og det kunne ses på salget! Du sælger måske ikke suppe, men mon ikke du også gerne vil huskes lidt bedre for alle de fede ting, du kan?

Case: Gammel vin på gamle flasker giver penge i kassen

Du tror måske, at du har vinpræferencer, men i virkeligheden har du nok nærmere etiketpræferencer. Det smarte er, at du alligevel føler, at du ved noget om vin og tager en selvstændig beslutning på baggrund af din gode smag. Forsøget ser sådan ud: Du ser et billede af en vinflaske – du smager på vinen – du bliver bedt om at prissætte vinen. Med neuromarketing kan vi se, at hvis en vinetikette har et klassisk og gammeldags look, vil du være tilbøjelig til at betale mere for vinen. Selvom du smager på samme vin gennem et helt forsøg, får klassisk udseende etiketter dig til at bedømme vinen som mere værdifuld end etiketter med et moderne look. Resultat: Smag er sekundær, når vi samtidig udsættes for visuelle stimuli – hvordan kan du skrue på din visuelle identitet?

Microsoft, Coca-Cola og HTH Køkkener gør det allerede

Neuromarketing er ikke en ny sci-fi-teknologi, vi ikke ved noget om. Neuromarketing findes overalt omkring os, og mange virksomheder har for længst budt det velkommen med stor succes. Store virksomheder som Microsoft, Google, Coca-Cola, Ebay, Hyundai, Facebook, Ericsson, PornHub, Ikea og Disney bruger det allerede, og I Danmark har HTH Køkkener og Nordic Living gjort brug af teknologien. Men neuromarketing er ikke kun for store virksomheder. På kurset tager vi udgangspunkt i, hvordan neuromarketing virker i en dansk kontekst for dig og din virksomhed.

Du kommer foran med eye-tracking og EEG

På kurset bliver du introduceret for neuromarketings mest effektive værktøjer. Du lærer, hvordan du kan bruge eye-tracking-teknologi til produktudvikling, og hvordan EEG (elektroencefalografi) kan måle, om din målgruppe overhovedet orker at interagere med dit produkt, eller om det snarere får dem til at tænke på indkøbslister og vasketøj. Metoderne har langt større præcisionsgrad end de fokusgrupper og spørgeskemaer, som ellers er udbredt i branchen. Med neuromarketing tager du et vigtigt skridt forbi dine konkurrenter i kampen om din forbrugers opmærksomhed og engagement!

Så effektivt, at det er forbudt i Frankrig!

Neuromarketing er så uhyre effektivt, er det er forbudt at bruge i Frankrig. Neuromarketing fungerer nemlig som en brille, der gør dig i stand til at se mønstre i den “irrationelle” forbrugeradfærd. Dermed får du effektivt fremmet dit brand og dit salg med hidtil usete resultater, og du gør det uden at folk lægger mærke til det. Derfor taler vi på kurset om de etiske retningslinjer for brugen af neuromarketing, så du med god samvittighed kan give dig i kast med en ny neuromarketingstrategi efter kurset.

Hvem bør deltage på dette kursus?

Dette kursus i neuromarketing er målrettet dig, der arbejder med salg, markedsføring og/eller branding, og som er klar til at prøve kræfter med fremtidens datadrevne markedsføring!

Mød din underviser
Marie Se profil
Marie er adfærdskonsulent med flere års erfaring fra konkrete opgaver i både større og mindre virksomheder. Hun er uddannet i kognition og kommunikation fra Københavns Universitet og er solidt forankret i sociologien. Derfor ved hun lige præcis, hvad der driver mennesker og forbrugere, og hvordan du kan bruge denne viden til din fordel.

Til dagligt driver Marie sit eget adfærdsbureau og arbejder som foredragsholder indenfor forskellige emner relateret til menneskelig adfærd.

Foto: Gregers Tycho
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Kursus/Uddannelse Neuromarketing: Sådan kommer du i gang

Nu kan du godt begynde at glæde dig til at blive meget klogere!

Du vil senere i dag eller den næste hverdag få en mail fra en af vores kursussekretærer med alt det, du har brug for at vide.

Tag en kollega med – og få selv endnu større udbytte!

Hvis du tager en kollega med, får I begge en rabat (og du får en god sparringspartner, når du kommer tilbage fra kurset). I kan se rabatten i kursusbeskrivelsen (hvor du tilmeldte dig). Ved tilmelding skal din kollega blot gøre opmærksom på, at du også deltager. Så får I begge rabatten.

Har du spørgsmål?

Så henvend dig i chatten nede til højre, send en mail til info@arosbusinessacademy.dk eller ring til os på tlf. 70 278 279.

Vi ser frem til at møde dig

Aros
Din besked er blevet sendt.

Vi bestræber ps på at svare så hurtigt som muligt.

Har du yderligere spørgsmål er du også velkommen til at ringe til os på 70 278 279

Aros
Hent materiale
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Kursus/Uddannelse Neuromarketing: Sådan kommer du i gang
[cf7lead cf7_id='780' debug='false' fields='Company=|First Name=|Last Name=user-name|Email=user-email|Phone=|Title=title|Course name=source|Description=|URL source=url_source']

Aros
97,9%
af alle kursister

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
om kommunikation GRATIS!
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.