Det lærer du på dette kursus:
Dette kursus lærer dig at skabe en personlig og frugtbar dialog med de mange forskellige typer kunderne eller brugere. Resultatet vil være både større tilfredshed blandt kunderne – så de kommer igen – men også større arbejdsglæde for dig som kundeservicemedarbejder. Vi giver dig værktøjerne til at håndtere de svære situationer, der opstår, når du ikke kan give kunderne eller brugerne det, de gerne vil have. Alle deltagere får en gratis personprofil af sig selv, som en del af kurset!
Det kan tage år at skaffe en kunde og kun 10 sekunder at tabe kunden på gulvet. Det skyldes ofte, at kunden føler sig uretfærdigt behandlet. Det er ikke altid, at det nødvendigvis er sandt, men som kundeservicemedarbejder er du virksomhedens ansigt udadtil, og du er derfor nødt til at kunne møde kunden der, hvor han eller hun er. Men hvad gør du så, når kunden eller brugeren tér sig helt urimeligt, og hverken vil høre eller forstå det, du prøver at sige? På dette kursus har vi fokus på samtalen – også den svære. Du lærer teknikker til at forstå kunden, og vi giver dig konkrete værktøjer til, hvordan du nedtrapper konflikten, så kunden føler sig hørt.
Alle kunder skal behandles ens – derfor skal de behandles forskelligt. Ja, det lyder en smule underligt, men det er alfa og omega i tilrettelæggelsen af den gode kundeservice. De færreste kunder bryder sig om blot at være et ordrenummer eller et sagsnummer. Du kan løfte deres oplevelse betydeligt ved at tilføje kommunikationen enkle og kundetilpassede tiltag. På kurset lærer du at tage udgangspunkt i kundernes adfærd og motivation, og du lærer at målrette din kommunikation efter dem. Og selvom hovedfokus er på at skabe den gode oplevelse, så vil den medfølgende loyalitet mod dit brand eller virksomhed helt sikkert også sætte sine spor på bundlinjen.
Dette kursus i god kundeservice giver dig en solid, faglig viden om, hvordan vi mennesker reagerer, og hvad vi er motiveret af. Samtidig indeholder det en masse praktisk træning. Gennem rollespil får du afprøvet udfordrende situationer og får vejledning i, hvordan du tackler vigtige situationer i jeres hverdag. Den mundtlige kommunikation er i fokus, men vi vil også arbejde med skriftlig kommunikation. Du får desuden en gratis personprofil, der viser, hvordan du er og agerer i forhold til andre personprofiler.
For AROS KURSER handler alting om at skabe en positiv forandring for dig! Vi spørger derfor ind til dine behov og forudsætninger inden kurset. Og underviseren hjælper dig til at overføre den nye viden og de nye færdigheder til din dagligdag efter kurset.
Når du tilmelder dig dette kursus, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.
Målgruppen for dette kursus er alle, der har kontakt med kunder, brugere, klienter m.v. i deres professionelle arbejde.
Som virksomhed kan I bestille en særligt tilpasset udgave af kurset med fokus på jeres medarbejdere, jeres organisation og jeres specifikke behov. Du kan læse mere her
Du lærer selvsikkert at skabe et konstruktivt rum for den gode kundesamtale, når du bliver i stand til at aktivere din professionelle personlighed.
Du får en værktøjskasse, der gør dig i stand til at blive i din position, når du skal håndtere en irriteret eller utilfreds kunde. Med de rigtige værktøjer formår du at forblive engageret og konstruktiv, og det betyder, at du får det bedste ud af situationen.
Du får et nyttigt indblik i forskellige typer kommunikationsstile. Og når du har lært din egen kommunikationsstil at kende, er du bedre rustet til at genkende andre menneskers kommunikationsstile og forstå deres reaktionsmønstre.
Det kan være generende at tale med utilfredse kunder, borgere eller brugere, hvis man ikke er klædt ordentligt på til opgaven. Det kan ende med stressede og inaktive medarbejdere. Efter kurset har din arbejdsgiver en medarbejder med en solid indsigt i servicefaget, hvilket betyder større arbejdsglæde og en mere effektiv arbejdsindsats.
Den suverænt bedste branding af en virksomhed er god og brugbar kundeservice – med andre ord gavner god kundeservice hele virksomheden eller afdelingen.
Rom blev ikke bygget på én dag, og det bliver gode kunderelationer heller ikke. Men det tager kun en dårlig samtale at ødelægge dem. Når du har fået fod på, hvordan du kan sikre gode og solide kunderelationer, kan din arbejdsgiver trygt overlade dig ansvaret for at forbedre og skabe de bedst mulige kunderelationer.
af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.