Kursus i konflikthåndtering

Bliv god til at håndtere jeres konflikter – og få mere glæde og succes på arbejdspladsen

Tag på kursus i konflikthåndtering og lær, både hvordan I håndterer konflikter, men også hvordan I vender de konflikter, der allerede er opstået, til noget konstruktivt. Til glæde for både jer, jeres ledere og den fælles trivsel i organisationen.

 

 

På dette kursus lærer I:

  • at kommunikere svære budskaber
  • at sig til og fra over for jeres kollager
  • at håndtere konflikter når de opstår
  • at forebygge konflikter
  • at bruge konflikten konstruktivt
  • at skabe et bedre samarbejde på arbejdspladsen
  • … og dermed opleve meget større arbejdsglæde.

 

skal vi skræddersy et kursus til jer? Hele forløbet kan tilpasses efter jeres behov. Kontakt os og hør om mulighederne!
Varighed Kurset afholdes som internt kursus i jeres lokaler. Længden og udgangspunktet skræddersyes efter jeres behov. Deltagerantallet er op til jer.
Tag en snak med Christel
70 278 279
Hvad koster det? Download som pdf
Kurset kan også afholdes hos jer – se mere her
Scroll down

Bliv fortrolig med konflikten

De fleste af jer har højst sandsynligt et temmelig anstrengt forhold til konflikter. Forståeligt nok. Vi har alle sammen oplevet, hvad en konflikt kan gøre ved samarbejde og arbejdsprocesser. Men på dette kursus i konflikthåndtering lærer I, hvordan I tager tyren ved hornene og enten forebygger eller udreder en konflikt.

…Men også med jer selv

En stor del af at kende en konflikt, handler også om at kende sig selv. Derfor kommer kurset til at tage udgangspunkt i jer som individer og jeres individuelle kommunikations- og konfliktstil. På kurset tager I hver en test, der kortlægger netop disse, og I arbejder videre med dem på kurset. På den måde bliver I klogere på, hvordan I selv bidrager til konflikter, og hvad I kan gøre anderledes, for bedre at håndtere den.

Masser af praktisk øvelse

Det er vigtigt for os, at I allerede dagen efter kurset kan komme igang med at bruge den nye viden og værktøjer. Derfor har kurset i konflikthåndtering en praktisk tilgang, hvor der veksles mellem undervisning, dialog, gruppeøvelser, coaching og individuelle refleksionsøvelser.

Læs mere om kursusprogrammet

Dag 1 – Konfliktforståelse​

  • Vi starter dagen ud med at lære om kommunikation og konflikter. Du vil få konkrete værktøjer til, hvordan du håndterer konflikter i opløbet.
  • Hvad sker der i hjernen under en konflikt, og hvordan håndterer du dit forsvar?
  • Refleksionsøvelse: Aktuelle konflikter på din arbejdsplads.
  • Vi gennemgår konflikttrappen og optrappende kommunikation.
  • Hvad er din egen rolle i konflikter? Her tester vi din kommunikationsstil.

Dag 2 – Konfliktløsning​

  • Nedtrapning af konflikter​ – Vær støttende i din kommunikation og bliv på din egen banehalvdel.
  • Assertiv kommunikation​: Vi træner hvordan man kommunikerer klart, tydeligt og anerkendende.
  • Sådan er du anerkendende og nærværende i samtalen. Vi sætter fokus på aktiv lytning.
  • Vi arbejder med nonverbal kommunikation. Her vil du lære om, hvordan kropssproget kan påvirke dine præstationer og ikke mindst andres opfattelse af dig.
  • Vi slutter dagen med at tale om arbejdsglæde og trivsel med udgangspunkt i forskning fra positiv psykologi.
Underviser
Jette Se profil
Jette er en dedikeret og erfaren underviser og konsulent inden for kommunikation, coaching, kundeservice, salg og personlig udvikling.

Gennem de sidste mange år har hun arbejdet som konsulent og underviser med fokus på udvikling af virksomheder, teams og enkeltpersoner. Hun er oprindeligt udlært inden for detailbranchen og har videreuddannet sig inden for coaching, ledelse, pædagogik og didaktik. Hun er desuden certificeret life og business coach og certificeret i profilværktøjerne DiSC og Garuda.

Jette er en meget nærværende og passioneret underviser, som brænder for at skabe udvikling og formidle viden, værktøjer og indsigter til andre - på en måde, der skaber mening og værdi for den enkelte.
Nadia Se profil
Nadia er en yderst kompetent og passioneret underviser. Hun har mere end 15 år erfaring med undervisning i kommunikation og personlig udvikling i offentlige og private virksomheder og organisationer.

Nadia er oprindeligt uddannet skuespiller og har efterfølgende videreuddannet sig inden for coaching, procesledelse, mindfulness og kommunikativ psykoterapi. Hun er desuden også DiSC-certificeret og har en certificering i Mindfulness-Based Strengths Practice fra VIA institute of Character.

Hun brænder for at coache, undervise og motivere mennesker til at udvikle deres potentiale – og til at optimere deres kommunikation med andre mennesker. Og hun er en engageret underviser, der varierer sin undervisning, så den nye viden og værktøjerne kommer godt ind under huden.
Hvem bør deltage på dette kursus?

Dette kursus i konflikthåndtering er for alle, uanset branche og stilling, som ønsker at blive bedre til at tackle hverdagens konflikter på arbejdspladsen, uanset om det er som medarbejder, leder eller HR-konsulent.

Udfyld formularen, og få et estimat på prisen.
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Kursus/Uddannelse Kursus i konflikthåndtering

    1 Jeg vil gerne modtage et gratis eksemplar af e-bogen "99+1 tips, tricks og hemmeligheder,
    der vil ændre din kommunikation", samt tilmeldes nyhedsbrevet, hvor jeg vil få yderligere gode råd.

    Nu kan du godt begynde at glæde dig til at blive meget klogere!

    Du vil senere i dag eller den næste hverdag få en mail fra en af vores kursussekretærer med alt det, du har brug for at vide.

    Tag en kollega med – og få selv endnu større udbytte!

    Hvis du tager en kollega med, får I begge en rabat (og du får en god sparringspartner, når du kommer tilbage fra kurset). I kan se rabatten i kursusbeskrivelsen (hvor du tilmeldte dig). Ved tilmelding skal din kollega blot gøre opmærksom på, at du også deltager. Så får I begge rabatten.

    Har du spørgsmål?

    Så henvend dig i chatten nede til højre, send en mail til info@arosbusinessacademy.dk eller ring til os på tlf. 70 278 279.

    Vi ser frem til at møde dig

    Aros
    Din besked er blevet sendt.

    Vi bestræber ps på at svare så hurtigt som muligt.

    Har du yderligere spørgsmål er du også velkommen til at ringe til os på 70 278 279

    Aros
    Hent materiale
    ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    Kursus/Uddannelse Kursus i konflikthåndtering
    [cf7lead cf7_id='780' debug='false' fields='Company=|First Name=|Last Name=user-name|Email=user-email|Phone=|Title=title|Course name=source|Description=|URL source=url_source']

    Aros

    Jeg har lært så meget, at jeg næsten ikke ved hvor jeg skal starte. Jeg har virkelig fået åbnet mine sanser og er meget nysgerrig på at lære mere. Underviseren har en fantastisk evne til at fange dig med undervisningen. Indholdet var meget relevant, og hun var god til at ændre spor ved behov.

    Henni Pedersen

    Kvaliteten var helt i top. Jeg er blevet i stand til at se en situation fra flere vinkler, og jeg kan nu tage bedre ansvar for at ændre uønskede situationer. Jeg er også blevet bedre til at sige tingene direkte på en konstruktiv måde.

    Marie Gissel Barfoed


    Rigtig godt kursus. Jeg har fået gode værktøjer med hjem, som jeg kan bruge hver eneste dag til den gode kommunikation, forebyggelse af konflikter og håndteringen af dem. Jeg har fået indblik i mine egne handlemønstre, og fundet et behov for at forstå andres. Jeg håber, at kurset vil give mig et endnu bedre samarbejde med mine kolleger i en hverdag fyldt med forandringer og arbejdspres.

    Pernille Lund Skov

    Det var et godt kursus, meget hands-on og ikke for teoretisk. Jeg har fået flere små tips til ting, jeg kan gøre anderledes i min hverdag.

    John Krath Pedersen

    Det faglige niveau på kurset var perfekt ramt for os alle, og vi var ikke så mange på holdet, hvilket gav mulighed for en masse personlig feedback. Jeg tager mine værktøjer i brug jo før jo bedre - og jeg vil fortælle mine kollegaer alt om, hvad jeg fik med hjem.

    Anette Frederiksen

    97,9%
    af alle kursister

    af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

    Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
    om kommunikation GRATIS!
    ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.