Før vores marketinguddannelse så dagens lys, kunne man som ambitiøs og passioneret marketingmedarbejder gå to veje for at styrke sin viden og færdigheder inden for markedsføring: Man kunne vælge helt korte kurser om specifikke emner. Eller man kunne vælge en bredere akademiuddannelse eller diplomuddannelse over 1-2 år. MasterClass i Marketing Management placerer sig midt imellem disse muligheder: Den behandler marketingfeltet bredt og giver dig det, du skal vide for at styrke dit marketingarbejde, men på blot to måneder, hvor du har tid til at passe dit almindelige arbejde samtidig.
Hverdagen i en marketingafdeling er ofte præget af skarpe deadlines og eksekvering af nye kampagner, og der er sjældent tid og plads til at stoppe op og gå i helikopterperspektiv på marketingarbejdet. MasterClass i Marketing Management giver dig mulighed for at gå et spadestik dybere i dit arbejde med marketing. Du præsenteres for en masse ny teori. Du får indblik i, hvad andre gør. Du får andres blik på det, du selv gør. Og vi støtter dig i at bruge al din nye viden og dine nye perspektiver på at styrke jeres marketingstrategier og marketingkampagner.
På det første modul slår vi tonen an ved at sætte virksomhedens brand-position i en større kontekst, idet markedspositionen ses som udgangspunkt for en lang række afhængigheder i den moderne organisation. Vi vil se på brandet som et af virksomhedens vigtigste strategiske aktiver – og dermed blandt de primære kilder til konkurrencemæssig fordel og vækst.
Emner som (blandt andet) vil blive behandlet:
Underviser: Morten Kjær, CEO hos NoA Consulting.
På dette modul arbejder vi med, hvordan man får skabt en god sammenhæng mellem det strategiske og det operationelle marketingarbejde. Det gør vi ved at skabe en tydelig sammenhæng mellem identifikation af marketing-problemstillinger, opstilling af marketing målsætninger og oversættelse heraf i et stærkt kreativt udtryk.
Emner som (blandt andet) vil blive behandlet:
Underviser: Morten Kjær, CEO hos NoA Consulting.
Dette modul fokuserer på, hvordan man praktisk måler effektiviteten af sin markedsføringsindsats. Herunder hvordan man måler og designer evidens-baserede, nyttige værktøjer til overvågning, måling og evaluering af virkningsgraden af de kommercielle aktiviteter på brandet og samtidigt giver indsigter, der informerer fremadrettede kommercielle anbefalinger og implikationer.
Emner som (blandt andet) vil blive behandlet:
Underviser: Morten Kjær, CEO hos NoA Consulting.
På det fjerde modul arbejder vi med go-to-market strategi, og hvordan man sikrer en metodisk og effektfuld eksekvering – uanset om det drejer sig om lancering af nye produkter, penetrering af nye markeder eller omsætningsfremmende kampagneaktiviteter.
Det er et modul med fokus på den effektive praksis, hvor blandt andet disse emner behandles:
Underviser: Mads Jensen, CEO hos MadeAbout Consulting.
Det sidste modul er meget praksisnært og fokuserer på, hvordan man opbygger digital modenhed i organisationen og skaber forståelse for den vigtige rolle, som marketing spiller i processen. Til CMO’en vil dette give inspiration til, hvordan du leder processen. Og for fagspecialisten vil det hjælpe med at skabe en større holistisk forståelse for, hvordan du kan øge dit bidrag til forretningen.
Nogle af de emner som vil blive behandlet, er:
Underviser: Mads Jensen, CEO hos MadeAbout Consulting.
MasterClass i Marketing Management er bygget op over 5 moduler fordelt over cirka 2 måneder, hvor modulerne afholdes i tre ‘klynger’ på 1+2+2 undervisningsdage. Der er desuden cirka 200 siders pensum, du skal læse gennem uddannelsen, altså cirka 40 sider til hvert modul. Der er ingen eksamen på marketinguddannelsen. Efter sidste modul modtager du et uddannelsesbevis.
Hvis du selv skal betale for uddannelsen og er ansat et sted, kan du muligvis benytte Bruttolønsordningen. Den reducerer din samlede udgift (og koster ikke din arbejdsgiver noget). Ring til os på tlf. 70 278 279 eller skriv til minimba@arosbusinessacademy.dk for at høre mere om ordningen.
Marketinguddannelsen er for dig, der allerede arbejder med marketing, men gerne vil arbejde endnu mere professionelt og strategisk med emnet. Du er for eksempel ansat som marketingmedarbejder, marketingassistent, brand manager, digital marketing specialist eller marketingchef.
Det er ingen formelle adgangskrav til MasterClass i Marketing Management.
af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.