Det lærer du på dette kursus:
Internetlæserne er verdens mest utålmodige læsere! De læser sjældent ord for ord, men skanner i stedet siderne og zoomer ind, når noget fanger deres opmærksomhed. Som webskribent må man derfor lære at skrive kortfattet og overskueligt – men samtidig lære at forføre læserne og gøre dem nysgerrige.
De fleste nye firmahjemmesider og offentlige hjemmesider er flotte, tjekkede og rasende dyre, men der er ofte sparet tid og penge på det vigtigste, nemlig selve indholdet! Men det er ikke længere et frit valg, hvorvidt en virksomhed skal være digitalt leveringsdygtige – det er et minimumskrav. Hvis teksterne på en hjemmeside fx er rodede, gabende kedsommelige og 4 km lange, hvad siger det så om dem, der ejer hjemmesiden?
Dette kursus i webkommunikation skræddersyes til dit behov, dine sproglige forudsætninger og din personlige læringsstil. Forud for kurset svarer du derfor på nogle spørgsmål om din baggrund og erfaring med webkommunikation.
For AROS KURSER handler alting om at skabe en positiv forandring for dig! Vi spørger derfor ind til dine behov og forudsætninger inden kurset. Og underviseren hjælper dig til at overføre den nye viden og de nye færdigheder til din dagligdag efter kurset.
Når du tilmelder dig dette kursus i webkommunikation, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.
Som virksomhed, organisation eller offentlig forvaltning kan I bestille dette kursus i webkommunikation og at skrive tekster til nettet som et særligt tilpasset kursus. Ring til uddannelseschef Anders Rosenlund og hør mere på: Tlf. 70 278 279.
Du bliver arbejdspladsens ekspert i webkommunikation og webtekser. Din forbedrede skrivetekniske værktøjer gør dig i stand til fremadrettet at bruge og videreudvikle din kompetence.
Når du får helt styr på de konkrete værktøjer, kan du undgå uproduktive skriveblokader i skriveprocessen og formulere dit budskab klart og tydeligt.
I takt med, at du blive bedre til at formulere god webkommunikation, kan du gå mere selvsikkert til opgaven og måske endda øge din arbejdsglæde?
God webkommunikation er essentielt for enhver virksomhed – det ved din chef også. Når du kommer hjem fra kurset, er du klædt på til at give hjemmesiden og den generelle wekkommunikation et professionelt løft, og derigennem gøre virksomheden mere attraktiv for eksisterende og fremtidige kunder.
Du kan bruge dine nye skrivetekniske kompetencer i alle situationer med tekstproduktion. Du bliver derfor også et aktiv for virksomhedens resterende interne og eksterne kommunikation.
Du baner vejen for nye webaktiviteter – du kan stå i spidsen, når virksomheden øger sin aktivitet på de sociale medier, og desuden begynder at skrive flere og bedre nyheds breve.
mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.