PR på de sociale medier

Public Relations dækker over virksomhedens kommunikation i det offentlige rum. PR er en mulighed for, at I kan informere om jeres virksomhed og påvirke jeres omdømme i offentligheden. De sociale medier gemmer på uendelige muligheder og er derfor en oplagt kommunikationskanal for jeres gode historier. Sider som Facebook, Twitter, YouTube og LinkedIn vækker på uendelige kreative muligheder, som kan revolutionere jeres PR-strategi.
 
Vi har sammensat en række råd til, hvordan I opnår en vellykket PR-strategi:

1. PR uden målgruppe er spildt arbejde
Du skal forstå jeres målgruppe. Hvem vil du have fat i? Og hvad lægger netop den gruppe mennesker vægt på? Målgruppen skal fastslås, før I begiver jer i kast med at implementere jeres PR-strategi.

2. Skab den gode historieDen skal fange både mediernes og målgruppens opmærksomhed. Tænk over, hvordan dit foretagende kan blive ved med at få opmærksomhed i medierne, men skab ikke for mange historier. Så mister de nemlig identitet og effekt.

3. Tænk i billeder
Når du udvikler PR-strategier og rammen for historierne, skal du tænke visuelt. Billeder er et effektivt værktøj, der kan give dit PR-arbejde et ansigt, som hurtigt fremkalder følelser og reaktioner.

4. Benyt mediets styrker
Alle medier gemmer på en række styrker og svagheder. Skal det visuelle træde frem? Vil I nå ud til mange? Overvej de forskellige mediers styrker og svagheder, før du begiver dig i kast med at formidle jeres historier – og udnyt de forskellige mediers særlige styrker.

Tag på et af vores kurser i PR:
PR 2.0: Public relations via sociale medier
PR i praksis
Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
om kommunikation GRATIS!
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.