Krisehåndtering, risikovurdering og handleplaner

Bliv klædt på til at identificere fremtidige kriser, reagere proaktivt og navigere i en forandret verden, så I kan komme sikkert ud på den anden side.

 

 

Kurset giver jer

  • Værktøjerne til at identificere fremtidige kriser
  • Indsigt i beslutningstagning, og hvilke faktorer der har indflydelse på jeres beslutninger
  • Viden om risikovurderinger gennem RAMS
  • Redskaberne til at sammensætte krisestab
  • Inspiration til at anvende krisesituationer til at nytænke og innovere
  • En konkret handleplan, der er tilpasset jeres behov
  • Forståelse for RACI matrix til identifikation af kriseorganisationen
  • Kendskab til paradokser og navigering i forbindelse med krisehåndtering
Næste kursusstart Se alle datoer Ny dato på vej
Varighed 3 dage
Pris 11.900 kr. ekskl. moms.
Tilmeld dig Download som pdf
Kurset kan også afholdes hos jer – se mere her
Scroll down

Kom et skridt foran fremtidige kriser

Corona-krisen var et skræmmende eksempel på, hvor hurtigt en krise kan indtræffe og vende op og ned på hverdagen. For at I hurtigt kan komme på rette kurs, er det vigtigt, at I reagerer tidligt, når nye udfordringer opstår. På kurset lærer I at skabe overblik og navigere i en forandret verden, så I sikkert kan komme ud på anden side af en krise.

Skab konkurrencemæssige fordele

For at reagere hurtigt på nye udfordringer, er det vigtigt, at I er i stand til at identificere de risici, I står over for. Når I er i stand til at foretage risikovurdering af trusler, kan I være blandt de første til at respondere, hvilket giver jer en konkurrencemæssig fordel. På kurset får I redskaberne til at identificere trusler og foretage risikovurdering. Desuden får I indsigt i, hvad tidligere kriser kan lære os gennem en række konkrete historiske eksempler.

Innovér jer ud af krisen

Kriser betyder ikke kun besparelser og nedgang i vækst. Med de rigtigt tiltag kan I skabe innovation på baggrund af kriseimødegåelse. Når krisen rammer, er det centralt, at I forstår at tænke ud af boksen og udvikle nye initiativer, så I sikrer fremgang selv i hårde tider. På kurset lærer I at anvende krisesituationer til at nytænke og innovere jer ud af kriser.

Få en handleplan med hjem!

Undervisningen har fokus på både teori og praksis, og kurset er tilpasset efter jeres behov, så I får det størst mulig udbytte af kurset. Sammen udarbejder vi en konkret handleplan til jer, som I kan tage med hjem og handle ud fra i fremtiden. I undervisningen tager vi udgangspunkt i scenarietræning og rollespil, så I kan få afprøvet jeres nye viden i praksis.

Hvem bør deltage på kurset?

Kurset henvender sig til jer, som skal kunne facilitere og lede organisationer gennem kriser, risikovurdere og udarbejde handleplaner. Det kan være personer der er ansat som leder, mellemleder eller facilitator, og som har ansvaret for sikkerhed og beredskab eller konsulenter inden for udvikling af organisationer.

Læs mere om kursusprogrammet

Dag 1

  • Få indsigt i, hvordan og hvorfor kriser opstår. Gennem en række konkrete eksempler på tidligere kriser får I forståelse for krisers kendetegn og deres kompleksitet
  • På dagens andet punkt stiller vi skarpt på sikkerhedsparadokser og paradoksledelse
  • I lærer om risikovurdering og udarbejdelse af scenarier
  • Scenariespil – BOMB SCARE

Dag 2

  • Vi arbejder med beslutningstagning, spilteori og de menneskelige faktorer, der påvirker jeres beslutningsproces.
  • Få værktøjerne til beredskabsplanlægning: CONPLANER
  • Få kendskab til risikospil: HEIST
  • Sammensæt den rigtige krisestab: Fusion cell

Dag 3

  • Vi arbejder med wargaming: Simulering og ROC drills
  • Få teknikkerne til vellykket kommunikation og effektiv vidensdeling
  • Rollespil: Red Team
  • Innover jer ud af krisen. Vi stiller skarpt på kriseinnovation og arbejder med Mission Impossible øvelse.
Underviser
Medarbejderens udbytte
1

Du får værktøjerne til at identificere fremtidige kriser og risikovurdere, så I hurtigt kan reagere på nye udfordringer. Dette gavner ikke kun virksomheden, men gør også dig til en endnu mere værdifuld facilitator og leder.

2

Du får indgående kendskab til, hvordan I handler proaktivt og bedst muligt tilpasser jer nye omstændigheder. Dette gør dig til en agil medarbejder, der forstår at agere hensigtsmæssigt i en omskiftelig verden.

3

Du lærer at skabe innovation og nytænke på trods af hårde tider. Dine nye kreative ideer spreder sig som ringe i vandet, og vil hurtigt smitte af på dem omkring dig.

Arbejdsgiverens udbytte
1

Arbejdsgiveren får en medarbejder med indgående kendskab til krisers kompleksitet og krisehåndtering. Dette gør jeg i stand til at faciliterre og lede jer ud af fremtidige kriser, så I sikkert og hurtigt kan komme ud på anden side af krisen.

2

Arbejdspladsen får en engageret og nytænkende medarbejder, der forstår at tænke ud af boksen og udnytte muligheder selv i modvind. Nye initiativer kan skabe vækst selv i de hårdeste tider. Og det kan mærkes på bundlinjen.

3

Arbejdsgiveren får en medarbejder, der er i stand til at navigere i omskiftelige forhold og træffe gode beslutninger. Det betyder, at jeres organisation bliver ledt på rette spor gennem gavnlige beslutningsprocesser.

Næste kursusstart

Vælg den dato & by der passer dig bedst
Tilmelding Krisehåndtering, risikovurdering og handleplaner
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Kursus/Uddannelse Krisehåndtering, risikovurdering og handleplaner
Sted & Datoer

    1 Jeg vil gerne modtage et gratis eksemplar af e-bogen "99+1 tips, tricks og hemmeligheder,
    der vil ændre din kommunikation", samt tilmeldes nyhedsbrevet, hvor jeg vil få yderligere gode råd.

    Nu kan du godt begynde at glæde dig til at blive meget klogere!

    Du vil senere i dag eller den næste hverdag få en mail fra en af vores kursussekretærer med alt det, du har brug for at vide.

    Tag en kollega med – og få selv endnu større udbytte!

    Hvis du tager en kollega med, får I begge en rabat (og du får en god sparringspartner, når du kommer tilbage fra kurset). I kan se rabatten i kursusbeskrivelsen (hvor du tilmeldte dig). Ved tilmelding skal din kollega blot gøre opmærksom på, at du også deltager. Så får I begge rabatten.

    Har du spørgsmål?

    Så henvend dig i chatten nede til højre, send en mail til info@arosbusinessacademy.dk eller ring til os på tlf. 70 278 279.

    Vi ser frem til at møde dig

    Aros
    Tilmeldingbekræftelse
    ................................................................................................
    Din besked er blevet sendt.

    Vi bestræber ps på at svare så hurtigt som muligt.

    Har du yderligere spørgsmål er du også velkommen til at ringe til os på 70 278 279

    Aros
    Hent materiale
    ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    Kursus/Uddannelse Krisehåndtering, risikovurdering og handleplaner
    [cf7lead cf7_id='780' debug='false' fields='Company=|First Name=|Last Name=user-name|Email=user-email|Phone=|Title=title|Course name=source|Description=|URL source=url_source']

    Aros
    97,9%
    af alle kursister

    af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

    Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
    om kommunikation GRATIS!
    ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.