Lederkursus i medarbejdersamtaler

Det kræver sin leder at mestre den brede vifte af nødvendige samtaletyper, deriblandt også den svære samtale. Dette kursus giver dig redskaberne til at håndtere de forskellige typer af samtaler på bedste vis, så du kan blive en fuldt kompetent leder.

At være en god leder kræver, at du mestrer en række forskellige samtaletyper – en ofte negligeret kompetence, fordi lederen fejlagtigt tror, at det er nemt at holde medarbejdersamtaler. På dette kursus vil du komme igennem alle de vigtigste former for samtalesituationer – heriblandt den svære samtale. Vi udvikler dine kompetencer i forhold til at planlægge, gennemføre og følge op på forskellige typer af samtaler, bl.a. MUS. 

 

 

Det får du med hjem fra dette kursus:

  • En udvidelse af din værktøjskasse
  • Et overblik over samtaletyperne – og viden om hvornår du skal bruge dem
  • Dispositioner til forskellige samtaletyper
  • Viden om egne foretrukne lederstile – og inspiration til at bruge dem klogt
  • Større sikkerhed i forhold til at gennemføre og følge op på samtalerne
  • Feedback på egne cases – så du kan komme videre.

 

Næste kursusstart Se alle datoer 10. oktober 2018, København 22. januar 2019, København
Varighed 2 dage
Pris 8.900 kr. ekskl. moms. / eller 7.565 kr. med 15 % kollegarabat
Scroll down

Planlæg samtalen og sæt et mål

Ved at lede gennem relation og dialog har man som leder en særlig mulighed for at sikre balancen mellem trivsel og effektivitet. Det forudsætter, at man har styr på sin værktøjskasse og ved, hvilken slags samtale man inviterer til, og hvad man vil opnå med den. Og slutteligt kan gennemføre den med overskud. Med andre ord handler det om forberedelse og struktur, så du kan skabe fokus og retning. Det lærer du på dette kursus.

 

Klar kommunikation er en god lederevne

Professionelle samtaler handler ofte om følsomme emner, og vi viger uden om at tale om det og væver i stedet rundt om emnet. Eller vi undgår måske helt samtalen. Det kan kræve mod både at tage samtalen og at være tydelig over for medarbejderen. Det mod skal en dygtig leder have. Vi træner disse kompetencer i løbet af kurset.

 

Vi træner flere samtaletyper

Kurset er tilrettelagt, så du får overblik over de forskellige samtaletyper, bl.a. MUS. Du bliver trænet i at gennemføre samtalerne på en konstruktiv og løsningsorienteret måde. Du må være forberedt på både et højt aktivitetsniveau og at bidrage med egne cases. 

Hvem bør deltage på dette kursus?

Dette kursus i MUS og andre medarbejdersamtaler henvender sig til ledere på alle niveauer med medarbejderkontakt, og som gerne vil blive bedre rustet til at lede forskellige typer af medarbejdersamtaler.

 

 

Underviseren tager ansvar for din læring!

For AROS KURSER handler alting om at skabe en positiv forandring for dig! Vi spørger derfor ind til dine behov og forudsætninger inden kurset. Og underviseren hjælper dig til at overføre den nye viden og de nye færdigheder til din dagligdag efter kurset. 

Tilmeld dig, og få en gratis miniguide!

Når du tilmelder dig dette kursus i præsentationsteknik, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.

Bestil kurset som et internt kursus!

Som virksomhed, organisation, kommune eller offentlig forvaltning kan I bestille dette lederkursus i medarbejdersamtaler som internt kursus. Ring til uddannelseschef Anders Rosenlund og hør mere: Tlf. 70 278 279.

Medarbejderens udbytte
1

På kurset får du en skræddersyet værktøjskasse, der klæder dig på til at strukturere og planlægge givende samtaleforløb. Sådan en værktøjskasse er af essentiel betydning for dig som leder, da det er op til dig, at skabe gode og konstruktive samtalerne.

2

Når du kommer hjem fra kurset, vil medarbejdersamtalerne fylde mindre i din hverdag, fordi de bliver langt mer overskuelige. Når du lynhurtigt kan lægge en brugbar strategi for samtalerne, kommer de til at forløbe nemt og ubesværet.

3

Når du begynder at kunne afvikle samtaleforløb på en afslappet og konstruktiv måde, styrker du din lederrolle og giver samtidigt din selvtillid får et løft.

Arbejdsgiverens udbytte
1

Dine medarbejdere får en bedre oplevelse af jeres samtaler, når du strukturerer dem med øje for dialog og gensidig respekt.

2

Du bliver i stand til at justere din tone og samtalestruktur efter den enkelte samtaletype. Det optimerer og effektiviserer samtalerne og sørger for, at I formår at holde den enkelte samtale på det rette spor.

3

Efter kurset vil du ikke længere udskyde og undgå de svære samtaler, men istedet tage konfrontationerne i opløbet gennem konstruktiv dialog. Klimaet på din arbejdsplads bliver derfor forbedret, når konflikter ikke får lov til at trække ud og ødelægge det gode arbejdsmiljø.

Næste kursusstart

Vælg den dato & by der passer dig bedst
København 10. okt 2018 - 11. okt 2018
Aros Konference, København
9.00-16.00
København 22. jan 2019 - 23. jan 2019
Aros Konference, København
9.00-16.00
Aarhus 07. mar 2019 - 08. mar 2019
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
9.00-16.00
København 03. apr 2019 - 04. apr 2019
Aros Konference, København
9.00-16.00
Swipe og se datoer ( 3 flere)
Tilmelding Lederkursus i medarbejdersamtaler
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Kursus/Uddannelse Lederkursus i medarbejdersamtaler
Sted & Datoer
Jeg vil gerne modtage et gratis eksemplar af e-bogen "99+1 tips, tricks og hemmeligheder,
der vil ændre din kommunikation", samt tilmeldes nyhedsbrevet, hvor jeg vil få yderligere gode råd.

Nu kan du godt begynde at glæde dig til at blive meget klogere!

Du vil senere i dag eller den næste hverdag få en mail fra en af vores kursussekretærer med alt det, du har brug for at vide.

Tag en kollega med – og få selv endnu større udbytte!

Hvis du tager en kollega med, får I begge en rabat (og du får en god sparringspartner, når du kommer tilbage fra kurset). I kan se rabatten i kursusbeskrivelsen (hvor du tilmeldte dig). Ved tilmelding skal din kollega blot gøre opmærksom på, at du også deltager. Så får I begge rabatten.

Har du spørgsmål?

Så henvend dig i chatten nede til højre, send en mail til info@arosbusinessacademy.dk eller ring til os på tlf. 70 278 279.

Vi ser frem til at møde dig

Aros
Tilmeldingbekræftelse
................................................................................................
Din besked er blevet sendt.

Vi bestræber ps på at svare så hurtigt som muligt.

Har du yderligere spørgsmål er du også velkommen til at ringe til os på 70 278 279

Aros
Hent materiale
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Kursus/Uddannelse Lederkursus i medarbejdersamtaler

Du får desuden en mail med ledige kursusdatoer.

Ja tak, sæt mig gerne på nyhedsbrevet
(ligesom 30.453 andre videbegærlige)

Aros

En fantastisk god og kompetent underviser. Hun spurgte ind til hvad jeg gerne ville blive bedre til og tilrettelagde undervisningen derefter

Pia Holm

Kyndig, professionel og behagelig underviser. Jeg fik i den grad opdateret min viden på en professionel og meget kyndig facon.

Lajla Dam

97,9%
af alle kursister

mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder
om kommunikation GRATIS!
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tilmeld dig og få dit eksemplar af vores e-bog "99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation", samt jævnlige tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre.